Neix a Sant Cugat MimOOkids, la firma de moda sostenible per a infants independents

Les creacions de la santcugatenca Monika Ligeza adopten la metodologia Montessori


  • Comparteix:

Els infants aconsegueixen vestir-se sols / Foto: Cedida per Monika Ligeza

Els infants aconsegueixen vestir-se sols / Foto: Cedida per Monika Ligeza

MimOOkids és el projecte personal de la santcugatenca d'origen alemany Monika Ligeza. La firma de moda infantil, que s'ha posat en marxa aquest març a Sant Cugat, neix amb l'objectiu d'ensenyar els nens a vestir-se sols. Seguint el mètode d'aprenentatge Montessori, Ligeza, ha dotat les seves creacions de solucions fàcils perquè els infants aprenguin jugant.

ESCOLTA-HO

Monika Ligeza ha estat més de 10 anys treballant per a grans marques de moda, però ha estat la seva experiència com a mare el que l'ha dut a crear la seva firma de moda infantil. 'Les marques que actualment hi ha al mercat no faciliten que els nens siguin autònoms i vaig pensar que d'aquesta manera també li donava un altre valor a la roba', diu Ligeza. 'La roba actual està pensada perquè el pare vesteixi el fill; el nen no és el centre del seu aprenentatge', afegeix la fundadora de MimOOkids.

El que diferencia la roba de MimOOkids d'altres marques infantils és que aporta solucions adaptades a l'edat de l'infant. La més innovadora té a veure amb els tancaments. Fins els tres anys les peces porten velcros de colors, un sistema que els facilita posar-se i treure's la roba ajudats també per la relació dels colors. Dels tres al sis anys els botons són extragrans i també s'associen al trau pel color. Per últim, tots els forats de la peça són grans i elàstics perquè càpiguen cap, peus i braços. Es tracta de 'roba evolutiva que creix amb el nen'.

MimOOkids respon a un compromís social i amb el medi ambient. Els materials que utilitzen són 100% sostenibles, amb cotó orgànic i cotò reciclat, i les peces es confeccionen a diferents petits tallers de Barcelona.

L'acollida de la marca santcugatenca ha estat molt bona en els cinc mesos que porta de vida, sobretot a les fires de Florència i Paris, on 'la sorpresa ha estat la rebuda de països com la Xina i Corea on ha agradat molt', assegura Ligeza.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.