Establir criteris comuns en la definició de les Zones de Baixes Emissions (ZBE) en el termini d'un any és un dels punts acordats a la segona Cimera de la qualitat de l'aire de la conurbació de Barcelona i que afecta Sant Cugat. En aquestes zones es vol implementar un registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats, reforçarà el transport públic i s'estudiaran canvis en la gestió de la velocitat a determinades vies interurbanes. En el cas de Sant Cugat aquestes mesures, que ja s'estan duent a terme, passen per la construcció de més carrils bici, el reforç del transport públic i la creació d'una ZBE al centre de la ciutat.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, diversos representants municipals, entre ells la tinenta d'alcalde Cristina Paraira, i d'altres administracions metropolitanes han constatat en aquesta cimera que, dos anys després de la primera, s'han establert els mecanismes necessàris per combatre la contaminació atmosfèrica a la ZBE de les Rondes de Barcelona.
Sant Cugat i Barcelona són els únics municipis que han previst restriccions al trànsit al centre de la ciutat per als vehicles més contaminants en cas d'un episodi d'alta contaminació. Aquestes restriccions seran permanents -hi hagi o no episodi de contaminació- a partir de l'1 de gener de 2020. La declaració inclou també limitar la velocitat en diferents trams de vies interurbanes de la conurbació de Barcelona com l'AP-7 i la B-23.
Les institucions participants han reiterat les reclamacions a l'Estat perquè s'impliqui en aquest àmbit amb mesures com la regulació dels distintius ambientals, descomptes a autopistes per a VAO i ECO als peatges de competència estatal, l'impuls del transport ferroviari de mercaderies i el traspàs de la B-23, entre d'altres.
Fora bo saber quan es signarà el conveni amb l 'AMB per establir com seran les relacions de planificació i de gestió amb l' Àrea. Segons paraules del Sr. Poveda, president de l'Àrea, al darrer Consell de Mobilitat Metropolità , el nostre consistori sembla estar frenant ho de forma conscient. Al respecte de la notícia, entomem les directrius del Pla Metropolità de Mobilitat. http://www.amb.cat/es/web/mobilitat/mobilitat/consell-de-la-mobilitat/sessions
Ferran Margineda . Enviat el 3/abr/19
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
COMENTARIS
Fora bo saber quan es signarà el conveni amb l 'AMB per establir com seran les relacions de planificació i de gestió amb l' Àrea. Segons paraules del Sr. Poveda, president de l'Àrea, al darrer Consell de Mobilitat Metropolità , el nostre consistori sembla estar frenant ho de forma conscient. Al respecte de la notícia, entomem les directrius del Pla Metropolità de Mobilitat. http://www.amb.cat/es/web/mobilitat/mobilitat/consell-de-la-mobilitat/sessions
Ferran Margineda . Enviat el 3/abr/19
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.