L'Oficina del Síndic s'acosta en sis mesos al nombre de casos registrats en tot el 2017

De gener a juny, el Síndic ha atès 154 casos, 100 queixes i 54 assessoraments


Temes relacionats

El Síndic de Sant Cugat proposa canvis en l'ús de l'àrea verda per a col·lectius específics ( 5/jun/18)

34 atencions a ciutadans i 20 expedients de queixa, primer informe de Palacio com a Síndic de Greuges (16/abr/18)

Sant Cugat referma el compromís amb la mobilitat sostenible amb una regulació per a les bicicletes (19/mar/18)


  • Comparteix:

El Síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, ha atès durant el primer semestre de 2018 un total de 154 casos, quan al llarg de l'exercici de tot el 2017 van haver-hi 173 actuacions. Palacio atribueix aquesta concentració de casos els primers sis mesos de l'any a l'impuls fet per donar a conèixer el servei entre la ciutadania, per la qual cosa pronostica duplicar aquest nombre a finals d'any. La major part dels casos registrats enguany, 100 queixes i 54 assessoraments, corresponen als barris del centre, amb una destacada presència a la Floresta (14) i a les Planes (6). Destaquen temes relatius a la mobilitat com la implementació de l'àrea verda i la problemàtica entre ciclistes i vianants, i sobre el procediment administratiu, sobresurten els endarreriments en respostes municipals.

Si continua la dinàmica dels primers sis mesos del 2018, aquest any es doblaran els casos atesos pel síndic santcugatenc respecte a la mitjana d'anys anteriors. Aquest augment, segons Palacio, es deu al fet que la ciutadania coneix i fa més ús d'aquest canal.

Ramon Palacio

Pràcticament hem doblat els casos. Això forma part d'un objectiu que ens havíem posat que era donar a conèixer la institució. No vol dir que hi hagi més problemes, vol dir que la gent utilitza més aquest canal que abans.


Dels 54 assessoraments, la majoria s'han traslladat a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i a altres serveis de l'Ajuntament. Del centenar de queixes rebudes, se n'han estimat 61, 11 de les quals amb resolució favorable per a l'usuari mentre que 31 encara estan en tramitació.

Palacio també ha avançat que està en procés la construcció d'una nova web a través de la qual els usuaris podran iniciar els tràmits per una queixa. Tot i això, el 89% dels casos entren presencialment, un 8% per telèfon i un 2% a través del correu electrònic.

La mobilitat ha centrat una desena de les queixes fetes, principalment pel funcionament de l'àrea verda i per incidències de bicicletes amb vianants. De fet, Palacio ha anunciat que actuarà d'ofici amb recomanacions relatives a aquesta problemàtica i ha assegurat que 'és necessari' fer una ordenança que reguli l'ús de la bicicleta a la ciutat. De fet, l'Ajuntament va comprometre's en el ple del març passat a regular la mobilitat en bicicleta i altres ginys amb una ordenança o actualitzant la que aborda la circulació, modificada fa cinc anys.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.