El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, explica que la T-Mobilitat premiarà els usuaris recurrents amb tarifes més baixes.
Josep Rull
Volem aprofitar la T-Mobilitat perquè el transport públic sigui més barat per a tothom. Serà molt més barat com més intensament s'utilitzi. Això vol dir un esforç molt important per part de les administracions, que haurem de posar més recursos.
Inicialment, el nou mètode de pagament servirà per comprar els actuals títols de transport públic. En lloc d'adquirir-los en el tradicional format de paper amb banda magnètica, aquests es compraran virtualment, amb un sistema que tindrà dos suports possibles: una targeta de plàstic nominal i recarregable o bé una aplicació de mòbil per a aquells telèfons que tenen tecnologia 'contactless'. Una tercera opció serà el pagament directe amb la targeta de crèdit i, ja més a llarg termini, l'ATM també vol introduir l'ús de rellotges intel·ligents.
Durant els primers anys d'implantació de la T-Mobilitat, el pagament es farà recarregant la targeta de plàstic o omplint el fons a què estigui vinculada l’aplicació de mòbil. Per fer-ho, es podran utilitzar màquines a les estacions o bé una aplicació de telèfon mòbil específica. Més endavant, l'ATM instaurarà el pagament a posteriori, de manera que cada passatger podrà tenir un compte d’usuari que generarà una factura a finals de mes, on el preu es modularà en funció dels quilòmetres recorreguts i de la recurrència.
El vicepresident de l'AMB, Antoni Poveda, indica que la T-Mobilitat permetrà fidelitzar l'usuari del transport públic i reduir l'ús del vehicle privat.
Antoni Poveda
És una eina que podrà incorporar el Bicing, el Bicibox i altres transports que les administracions decideixin incorporar, fet que ens ofereix moltes oportunitats. Això també permet fidelitzar la ciutadania amb el transport públic.
Dels 60 milions d'euros inicials en què estava pressupostada la posada en marxa de la T-Mobilitat, s'ha passat a 72 milions. En paral·lel, l'ATM calcula que l'endarreriment ha comportat un sobrecost de 12 milions més. Amb tot, el govern ha insistit a remarcar que aquests diners es podran pagar amb el mateix estalvi de manteniment que suposarà l'arrencada del nou sistema tecnològic.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.