La ciutat presenta al·legacions a la desprogramació del Vial de Cornisa


Temes relacionats

L'Àrea Metropolitana inicia la desprogramació del Vial de Cornisa ( 3/oct/12)

Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei demanen la supressió definitiva del Vial de Cornisa (26/oct/11)


  • Comparteix:

El Vial de Cornisa, una autovia de quatre carrils, havia de travessar la serra de Collserola / Foto: Parc de Collserola

El Vial de Cornisa, una autovia de quatre carrils, havia de travessar la serra de Collserola / Foto: Parc de Collserola

El ple municipal ha aprovat per unanimitat presentar al·legacions a la modificació puntual del Pla General Metropolità (PGM) a l'àmbit del Vial de Cornisa, en tràmit de desprogramació per part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L'objectiu és eliminar l'afectació que comportava aquesta via en un conjunt de cases construïdes abans del PGM de 1976 i normalitzar la seva situació perquè siguin edificacions plenament legals. En total són 12 habitatges situats entre el Camí de Can Pagan i el Camí de Can Menta, a la Floresta.

El regidor d'Urbanisme i Obres, Pere Casajoana, ha explicat durant la sessió plenària que el que es vol des de Sant Cugat és que els habitatges que s'havien vist afectats per la construcció del Vial de Cornisa tornin a tenir un caràcter legal, ara que la infraestructura no es farà i, per tant, no afectarà la zona.

Pere Casajoana

Volem que els habitatges que abans tenien una afectació per protecció de sistemes, un cop ha desaparegut el sistema es converteixin en allò que ja eren i en allò que abans del 76 estaven destinats a ser: habitatges unifamiliars.


El Vial del Cornisa
L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està actualment en tràmits per desprogramar el Vial de Cornisa que havia de travessar la serra de Collserola dins el planejament previst al Pla General Metropolità (PGM) de 1976. L'acció es va començar ara fa dos anys, quan els ajuntaments de Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei van instar l'AMB a emprar les seves competències en urbanisme per esborrar aquesta autovia de quatre carrils i així garantir la protecció del corredor verd i la riera de Vallvidrera.

Ara, un cop feta l'aprovació inicial, el projecte de l'AMB es troba en exposició pública, i és el torn dels consistoris per presentar al·legacions, com ha decidit fer aquest dilluns l'Ajuntament de Sant Cugat. Posteriorment haurà de passar per l'aprovació provisional per part de l'AMB. L'última paraula la tindrà, però, el titular de la conselleria de Territori i Sostenibilitat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.