El tinent d'alcalde de Mobilitat, Jordi Puigneró, ha assegurat que el document aprovat inicialment és fruit de molta feina i respon a criteris tècnics més enllà dels polítics.
Jordi Puigneró
Que ningú pensi que això s'ha fet amb criteris polítics, han estat tècnics. Definim un marc de com ens mourem en els propers 12 anys.
De la seva banda, el PP, que ha votat en contra, veu en el projecte una proposta massa ambiciosa econòmicament i poc realista, tal com ha destacat el regidor Bruno de Salvador, que ha avançat que el seu grup presentarà al·legacions.
Bruno de Salvador
És un pla massa ambiciós, cinc estrelles i perd el sentit de la realitat.
De fet, el Pla de Mobilitat preveu actuacions que suposaran, en el seu conjunt, 27 milions d'euros en dues fases. La primera estarà compresa entre el 2013 i el 2018 i tindrà un cost aproximat de 5,2 milions d'euros amb les obres de vianantització a part. La segona, del 2019 al 2024, comptarà amb un pressupost de gairebé 22 milions d'euros.
Això és perquè el document projecta, per exemple, la vianantització de l'entorn de la plaça dels Quatre Cantons, que comportarà que trams del carrer de Francesc Moragas i l'avinguda de Rius i Taulet deixin de ser espai de pas habitual del municipi. D'aquesta manera, l'avinguda de Francesc Macià passarà a exercir aquesta funció. A més, es crearà un accés directe que uneixi aquesta via amb l'avinguda del Pla del Vinyet sense haver de passar, per tant, per la rambla del Celler i el carrer de Cèsar Martinell. El barri de Coll Favà serà una nova entrada i sortida de la ciutat amb la construcció, en una segona fase, d'un pont que anirà cap al Centre d'Alt Rendiment (CAR) i l'autopista.
El document preveu també desplegar durant la primera fase l'àrea verda als barris de Torre Blanca i l'Eixample Sud. Respecte a la Ronda Sud, es descarta la seva construcció per una alternativa consensuada i que es dibuixa creuant els terrenys del Golf Sant Cugat i uns situats a tocar d'Esade i el Centre Borja, propietat de la Companyia de Jesús. A més, la via, que pretén unificar la ciutat des de la Rabassada fins Valldoreix i Mira-sol, recull la construcció d'un pas soterrat a les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), just abans d'arribar a l'estació del centre de la ciutat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.