Els plans de Valldoreix
"Aquest projecte no agrada a ningú, ni a l'EMD, ni als veïns, ni tampoc a l'Ajuntament". Això assegura Humet remarcant que el projecte podria ser millor en relació als materials. "Usar formigó imprès i llambordes no és la millor opció perquè les llambordes es mouran en una via amb un 20% de pendent", afegeix el cupaire convençut que un projecte nou amb asfalt i "panot" és la fórmula més viable. El president accidental no ha concretat l'abaratiment de la proposta.Humet, que és arquitecte tècnic i enginyer d'edificació, vol presentar la proposta als veïns al setembre, arribar a un acord i abordar la reducció del cost del projecte (ara de 4,6 milions) amb l'alternativa de materials i la licitació per fases. Segons Humet, així esquiven el trencament de la regla de la despesa i permeten que l'EMD lideri el projecte sense problemes de diners.
La mesura provisional de Sant Cugat
Assumir en solitari la urbanització també suposaria, exposa el vicepresident segon de l'EMD, dissenyar l'expedient de contribucions especials, que és el que abonaria cada veí afectat. El govern valldoreixenc manté que aportarà el 20% del finançament i amb el nou projecte reprendre l'atorgament de llicències d'obres.En aquest escenari no apareix, de moment, l'Ajuntament que, ara per ara, s'ha compromés a col·laborar econòmicament si s'aplica la capa de rodament, la mesura que ha proposat l'alcalde, Josep Maria Vallès. Una alternativa que el govern valldoreixenc no veu amb bons ulls, tot i el compromís de la junta de veïns per estudiar-ne la viabilitat a proposta de Junts, amb majoria a l'EMD.
El president accidental reitera que l'informe tècnic de l'EMD no avala la capa de rodament. A l'espera de l'informe econòmic, Humet assegura que la capa costaria un milió d'euros: "No entenc com l'Ajuntament proposa aquesta actuació que té un cost elevat si diu que no té diners".
La mesura provisional de Valldoreix
Mentre Sant Cugat proposa la seva mesura transitòria, l'EMD fa el mateix i avança a Cugat Mèdia la col·locació de tanques "New Jerseys" aquest agost.L'objectiu és posar cinc separacions entre Eivissa i Mariscota per evitar la circulació longitudinal dels vehicles a alta velocitat amb pas exclusiu per als veïns des de carrers adjacents.
Prèviament, es desbrossarà la via. Segons Humet, els veïns ho han vist bé. La mesura reduiria les molèsties als veïns i frenaria la velocitat de l'aigua en cas de pluges.
Consulta aquí la cronologia de la urbanització de Baixador.
Mira en aquest vídeo l'estat actual de l'avinguda.
Xavier Humet
Fem aquest canvi de materials per abaratir el projecte. I proposarem fer-ho per fases.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.