ESCOLTA-HO
La nova eina facilita tant la sensibilització com el recull de dades estadístiques per poder millorar en la creació d'un entorn segur per a l'ús de la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal com els patinets. Aquestes dades s'obtindran dels formularis presentats pels afectats en el qual poden descriure la situació viscuda, el tipus d'assetjament i la matrícula del vehicle implicat -que haurà d'aportar el ciclista-; i que es remet a la Policia Local per iniciar la investigació, tot i que no comporta directament sancions.
El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha explicat que es tracta d'una eina més per garantir el "respecte" i la seguretat, ja que l'ordenança per aquest tipus de vehicles els situa a la calçada. Si no es presenten al·legacions, el protocol podrà entrar en funcionament l'1 de febrer.
Tot i així, des de Cs, que hi ha votat en contra, no veuen amb bons ulls la mesura. El portaveu de Cs, Aldo Ciprian, ha instat el govern municipal a fer complir, precisament, aquesta ordenança i posar el focus en la seguretat, sobretot, dels vianants.
De la seva banda, la regidora de Junts Cristina Paraira ha qüestionat l'efectivitat d'aquest nou protocol, ja que "posa el pes" en els ciutadans. El grup, que ha donat suport a l'aprovació, crida la ciutadania a presentar al·legacions per millorar una eina que ha de servir per millorar la seguretat.
Els ciclistes, a favor
Des de l'Assemblea de la Bici, el seu portaveu, Ernest Vidal, considera la iniciativa "un pas més" per millorar, tot i que encara queden altres aspectes a abordar com un altre tipus de vigilància per part de la Policia Local i la implantació de radars. Segons Vidal, la principal problemàtica que es dona a Sant Cugat respecte a l'assetjament està als districtes i zones residencials. En aquest entorn, les vies estan limitades a 30 quilòmetres per hora, un límit que els vehicles motoritzats no respecten, ja que hi ha menys trànsit i que xoca, a més, amb la recomanació de la normativa als ciclistes de circular per seguretat pel mig de la calçada.Des de l'entitat, també demanen que s'abordi l'ocupació dels carrils bici per part de vehicles estacionats, una situació que també impacta directament en la seguretat dels usuaris de bicicletes i vehicles de mobilitat personal.
José Gallardo
Es tradueix en l'aposta per generar infraestructures segregades, però també sensibilitzar perquè tothom entengui que l'espai natural de les bicicletes i els VMP és la calçada i cal respectar-los.
Aldo Ciprian
Ja posats a fer protocols, es podria fer un per als vianants? Un que permeti els vianants moure's sense el perill de ser atropellats per patinents.
COMENTARIS
Per quan un protocol municipal per evitar l'assetjament als vianants, quan alguns patinets i bicicletes circulant per sobre les voreres ens passen pel costat a tota velocitat?
Xavier Auroux. Enviat el 17/gen/23
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.