Les infraestructures que afecten l'àmbit a estudi / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
De moment, Barcelona Regional ja té l'encàrrec de redactar el projecte de cobriment de les vies. Segons ha explicat el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch; la intenció és que el cost d'aquesta obra, que superarà possiblement els 55 milions d'euros segons una primera estimació, sigui assumida pels responsables del desenvolupament de l'espai, no ho pagarà Adif, i es planteja l'opció de crear un consorci.
Aquest cobriment, que si tot va bé es podria iniciar durant el 2024, és imprescindible per poder crear aquest nou barri. En paral·lel, l'Ajuntament farà avançar els tràmits urbanístics per tenir-los enllestits també durant el 2024 i començar a donar forma a Ca n'Ametller.
En color taronja el sector que s'està estudiant urbanitzar. / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
Característiques del barri
Ca n'Ametller vol convertir-se en una nova centralitat de la ciutat. Per això, es planteja com un àmbit amb diferents usos, que combinarà habitatge, equipaments i activitat econòmica. Es calcula que el 70% estarà dedicat a residencial i el 30% a activitat econòmica.A més, vol ser un barri sostenible. Això es vol fer notar, sobretot, en la mobilitat -els vehicles que no siguin dels veïns hauran de circular per l'exterior del barri- i en la mateixa construcció. De fet, la idea és aconseguir la certificació europea de sostenibilitat.
Habitatge
Si tot encaixa, el nou barri podria acollir fins a 4.000 habitatges, el 50% dels quals serien públics. A aquests es podrien sumar fins a uns 300 més habitatges dotacionals, ha concretat l'Ajuntament, que es construiran aprofitant els equipaments previstos.Una vegada construïts, el 10% del parc immobiliari del municipi serà assequible, segons estableix el Pla d'Habitatge 2030, any en què l'Ajuntament preveu que tot el sòl necessari ja estigui en disposició d'acollir aquest tipus d'habitatge.
Infraestructures
L'escull principal per tirar endavant aquesta projecció de barri són les infraestructures que el travessen i el limiten, especialment les vies de l'R8 de Renfe. En paral·lel a les negociacions per al cobriment de les vies, la Generalitat ja té l'encàrrec d'assumir la construcció de l'intercanviador amb entre Renfe (R8) i FGC (S1), a més del de Volpelleres (S2)Els Pressupostos Generals de l'Estat han incorporat una partida de 20 milions d'euros per aquestes dues obres, de les quals ara la Generalitat haurà d'assumir la redacció dels projectes i l'execució.
Una oportunitat també, ha dit Duch, per acollir en un futur una estació de l'AVE al Vallès, per a la qual ja es preveu una reserva d'espais.
CONSULTA AQUÍ L'ORDRE DEL DIA DEL PLE DE DESEMBRE
Francesc Duch
Ens interessen les quanties que s'hauran d'avançar. El cobriment el pagarà el sector, però és possible que les administracions hagin d'avançar diners.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.