En tot cas, la crítica principal ha anat contra el desplegament de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) per part de l'executiu santcugatenc. L'investigador de l'Institut Ostrom Roger Medina assegura que aquesta mesura "perjudica les famílies més vulnerables i aquells que no tenen alternativa" al cotxe.
La ponència ha estat moderada pel membre de Junts Borja Aitor Arriaga, que considera que avui "és més difícil moure's que abans", i ha apuntat que "el tripartit és el principal problema de Sant Cugat" en clau de mobilitat.
En tot cas, Subirà ha concretat que "amb la situació d'emergència climàtica", el cotxe ha de deixar pas a "altres maneres de moure's".
A la xerrada també s'han abordat qüestions de mobilitat en clau nacional, posant el focus en la necessitat de reforçar infraestructures com l'aeroport o dotant-ne de noves, com el corredor del Mediterrani, per potenciar l'arribada d'inversions al país.
Marta Subirà
Aquest és un factor diferencial a com s'estan fent les coses ara: la planificació, el consens i el debat que va haver-hi potser ara no hi són.
Ramon Tremosa
Sant Cugat és modèlic perquè la pacificació s'ha fet a poc a poc. Ha estat un procés que s'ha debatut amb comerciants i ciutadans, perquè si no la gent hagués fet fora els governs que ho van planificar.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.