Junts creu que el govern de Sant Cugat treballa amb falta de 'consens' i 'planificació' en clau de mobilitat

La primera jornada del cicle 'Parlem Junts' ha comptat amb Marta Subirà, Ramon Tremosa i Roger Medina


  • Comparteix:

Borja Aitor Arriaga, Marta Subirà, Ramon Tremosa i Roger Medina / Foto: Junts per Sant Cugat

Borja Aitor Arriaga, Marta Subirà, Ramon Tremosa i Roger Medina / Foto: Junts per Sant Cugat

Junts per Sant Cugat treu pit per la feina feta pels governs de CiU a Sant Cugat en matèria de mobilitat. Enguany fa 20 anys que es va posar en marxa el projecte de vianantització de l'eix comercial de la ciutat, un procés que la presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Marta Subirà, que llavors era regidora, defensa que es va fer des del 'consens' i la 'planificació'. Són trets que considera 'factors diferencials' sobre com està actuant l'equip de govern actual. Ho ha dit aquest dimecres en la primera xerrada presencial del cicle 'Parlem Junts', compartida amb el diputat i exconseller Ramon Tremosa i l'investigador de l'Institut Ostrom Roger Medina.

Tremosa també ha celebrat com la pacificació del trànsit que van impulsar els governs de CiU "perquè es va fer a poc a poc i amb debat amb comerciants i ciutat". "Si no", ha reflexionat, "la gent hagués fet fora els governs".

En tot cas, la crítica principal ha anat contra el desplegament de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) per part de l'executiu santcugatenc. L'investigador de l'Institut Ostrom Roger Medina assegura que aquesta mesura "perjudica les famílies més vulnerables i aquells que no tenen alternativa" al cotxe.

La ponència ha estat moderada pel membre de Junts Borja Aitor Arriaga, que considera que avui "és més difícil moure's que abans", i ha apuntat que "el tripartit és el principal problema de Sant Cugat" en clau de mobilitat.

En tot cas, Subirà ha concretat que "amb la situació d'emergència climàtica", el cotxe ha de deixar pas a "altres maneres de moure's".

A la xerrada també s'han abordat qüestions de mobilitat en clau nacional, posant el focus en la necessitat de reforçar infraestructures com l'aeroport o dotant-ne de noves, com el corredor del Mediterrani, per potenciar l'arribada d'inversions al país.




Marta Subirà

Aquest és un factor diferencial a com s'estan fent les coses ara: la planificació, el consens i el debat que va haver-hi potser ara no hi són.

Ramon Tremosa

Sant Cugat és modèlic perquè la pacificació s'ha fet a poc a poc. Ha estat un procés que s'ha debatut amb comerciants i ciutadans, perquè si no la gent hagués fet fora els governs que ho van planificar.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.