2- No és una qüestió de distància amb Barcelona. Existeixen localitats del Baix Llobregat o del Maresme que malgrat estar més allunyades de Barcelona que Sant Cugat són Zona 1 (gràcies a un recàrrec a l'IBI) i té sentit en la mesura que formen un continu urbà i les relacions de perifèria que els seus habitants tenen amb la gran ciutat. Volem ser perifèria de Barcelona o prioritzar les relacions territorials al Vallès? (B-30, UAB, ...)
3- El preu per si sol no és incentivador de l'ús del transport públic. Argumentar que d'aquesta manera la ciutadania de Sant Cugat utilitzaran més el transport públic és fals. A Sant Cugat el transport privat seguirà sent el rei del mambo pel model de ciutat horitzontal que tenim. Cal posar el focus en la freqüència, la comoditat, la puntualitat i en la xarxa de bus com a eina estructuradora de la mobilitat i no concebre'l només com a vehicle de la gent gran.
En conclusió, el que seria més lògic i progressiu és la superació de les zones tarifàries, la implementació de la T-Mobilitat i fer pagar el transport públic no només a la ciutadania sinó als també sectors econòmics que es beneficien de la mobilitat dels seus treballadors i treballadores. Per desgràcia tenim un govern de la Generalitat que es dedica a allargar el procés d'implantació d'aquest títol i ho fa amb una actitud de servitud no als interessos de la majoria sinó dels capitals. Una llàstima.
RAMON GUTIÉRREZ és regidor d'ICV-EUiA
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.