És un camí de col·laboració que la plataforma vol endegar amb la creació de la Taula de la Bicicleta de Sant Cugat, com a espai d'interlocució amb l'Ajuntament, explica el promotor Jordi Castelló, de VAIC.
Jordi Castelló
És un espai d'interlocució estable. Tenim una estratègia i l'objectiu és ambiciós. Volem una ciutat millor.
L'assemblea demana al consistori destinar el 10% del pressupost de mobilitat i via pública a estendre el desplaçament en bicicleta a tot el municipi, incloent les zones vianantitzades. Castelló i Ernest Vidal asseguren que la convivència vianant-bicicleta és possible amb una bona regulació de l'espai públic.
Castelló / Vidal
De forma general la bicicleta ha de poder circular per les zones de vianants. / Volem avançar-nos i tenir propostes en aquest sentit.
L'objectiu final és que la mobilitat amb bicicleta sigui del 5% a Sant Cugat al 2020 i separar-se de l'1',8% que l'AB assegura hi ha actualment. El col·lectiu considera que cal un cop d'efecte a la ciutat, sobretot quan el municipi té aprovat un Pla de Mobilitat Urbana (PMU) des de fa un any i mig.
L'Assemblea de la Bicicleta aprofitarà la pedalada popular de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de la setmana vinent per donar-se a conèixer entre la ciutadania, a qui convida a formar part de la iniciativa.
Actualment hi ha 36 quilòmetres de carril bici a la ciutat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.