La radiografia actual de la mobilitat del municipi mostra, segons el document, mancances de connectivitat entre barris a la xarxa viària, baixa ocupació de zona blava i aparcaments públics soterrats, i congestió de trànsit en hores punta als accessos de la ciutat i entorn de les escoles.
Per posar remei als problemes de mobilitat de Sant Cugat, la diagnosi proposa actuacions en diferents àmbits. Un d'ells és el projecte de l'anomenada Ronda Sud del municipi per descongestionar el nucli urbà i desviar fora el trànsit privat. El pla també parla de la conversió del tram actual en un passeig que connecti els barris de Roquetes i Coll Favà.
Amb relació a l'aparcament, es posa sobre la taula la construcció de nous aparcaments públics als perímetres del nucli urbà i la creació o ampliació d'aparcaments a les estacions de FGC. Per integrar l'activitat econòmica a la ciutat, l'estratègia defensa la construcció d'un pont per travessar la R-8 de Rodalies i connectar Coll Favà i la Ronda Nord amb l'àmbit de Can Sant Joan.
La diagnosi del pla vol solucionar la congestió de trànsit als accessos de la ciutat desactivant l'accés a la C-16 des de la rotonda de l''Hipòdrom' per alliberar de trànsit l'avinguda de Rius i Taulet i la carretera de Rubí. Una actuació que s'acompanyaria d'un nou enllaç des de la C-16 a l'encreuament amb el camí de Can Gatxet.
Un altre apartat del document és connectar els barris del sud-oest i nord-oest, i alhora amb el nucli antic, amb nous passos per creuar la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). A l'estació de Lluís Millet es proposa la creació d'accessos a la plaça des de l'avinguda de Lluís Companys i el carrer dels Safareigs.
Sobre la xarxa de transport públic, el pla defensa carrers reservats només per a la circulació d'autobusos i trànsit veïnal i un sistema amb doble direcció dels busos en un mateix carrer. Això implicaria convertir en doble sentit la rambla de Ribatallada, el carrer de Francesc Moragas, la totalitat de l'avinguda de Rius i Taulet, l'avinguda de Lluís Companys, el passeig de Sant Magí i un tram del carrer de la Mina.
El document adverteix que si no es recondueixen les actuals tendències de mobilitat, al 2015 gairebé pot duplicar-se el volum de trànsit en hora punta a nivells de servei propers a la congestió. Els punts més afectats serien els accessos a l'AP-7, les avingudes de la Clota, Rius i Taulet i Pla de Vinyet, la carretera de Rubí i la rambla de Ribatallada.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.