Ajuntament i Generalitat veuen compatible fer un nou túnel a Collserola amb la declaració de parc natural

Medi Ambient

Publicat el 26/jun/07 per Mar Castro

El secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde, Lluís Recoder, consideren compatible la construcció d'un nou túnel ferroviari que travessi Collserola amb la declaració d'aquest espai com a parc natural. Ajuntament i Generalitat creuen que aquesta infraestructura, ni altres de previstes, no han de frenar el procés de protecció de la serra. En canvi, grups ecologistes denuncien que es mantinguin en planificació algunes infraestructures viàries que amenaçarien el sector.

El secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha desmentit la informació que aquest dimarts publicava La Vanguardia on afirmava que l'Ajuntament de Barcelona i el departament de Política Territorial i Obres Públiques havien frenat el procés per declarar Collserola parc natural.

Nadal ha explicat a Ràdio Sant Cugat que el seu departament està d'acord de la màxima protecció de la serra, però considera que la declaració de parc natural és compatible amb les infraestructures de mobilitat previstes com el Vial de Cornisa i el túnel d'Horta.

Manel Nadal

És compatible la construcció del túnel d'Horta ferroviari i altres carreteres amb la declaració de Collserola com a parc natural.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En el mateix sentit s'ha expressat l'alcalde, Lluís Recoder, que considera, a més, que la construcció de qualsevol túnel no malmetria la serra.

Lluís Recoder

Veig el túnel d'Horta, ferroviari i no ferroviari, perfectament compatible amb la declaració de Collserola com a parc natural.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Recoder confia en el compromís del departament de Medi Ambient de la Generalitat, que va assegurar que el parc de Collserola estaria protegit al 100% a finals d'any.

D'altra banda, des de la Plataforma per la Defensa de Collserola Kristian Herbolzheimer ha explicat que les principals amenaces que té la serra són les infraestructures viàries.

Kristian Herbolzeimer

Les grans amenaces que té Collserola són vials i autopistes que encara estan dibuixades i són defensades com opcions de futur.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Segons publicava La Vanguardia, el consistori de Barcelona vol establir unes zones de transició entre el límit urbà de la ciutat i l'inici del parc. Una mesura que veuria amb bons ulls el director gerent del consorci Parc de Collserola, Marià Martí, que ha explicat que la intenció seria obtenir un parc més reduït però més cohesionat. Per a Recoder, la proposta és positiva i va en la línia de les intencions de l'Ajuntament de Sant Cugat.