En aquest sentit, el regidor dels comuns a Sant Cugat, Ramon Gutiérrez, la ciutat disposa de dos vehicles de Som Mobilitat per a la ciutadania, però que l'Ajuntament té 16 vehicles elèctrics per als treballadors municipals que estan parats tots els caps de setmana a l'aparcament de sota la plaça de la Vila.
Mijoler compara aquest sistema de compartir vehicles municipals amb les comunitats energètiques. Explica que són els ajuntaments i administracions els qui han de fer les grans inversions en plaques fotovoltaiques, i fins i tot sobredimensionar-se, per generar excedent. I posa com a exemple l'energia solar que generen les plaques d'una escola durant els caps de setmana, que després posen a disposició de la ciutadania i les empreses de la ciutat.
"Les polítiques de transició ecològica les hem de pagar les administracions, no els ciutadans ni la classe obrera", ha conclòs Mijoler.
Lluís Mijoler
La flota de cotxes municipal, quan no la utilitzen els funcionaris a la tarda o el cap de setmana, queda a disposició de la ciutadania.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.