Per la seva banda, Cristina Paraira (Junts) ha defensat que el seu partit, en els anteriors mandats, "va posar les bases cap a la mobilitat sostenible", segons ella, "un tema fonamental" que s'ha de desenvolupar "amb el consens de la ciutat". En aquest sentit, ha criticat la falta de diàleg i transparència de l'actual govern a l'hora de prendre determinades decisions relatives a la mobilitat. Paraira també ha defensat la creació de centralitats als barris per evitar la massificació del centre, però ha puntualitzat que "tothom ha de tenir la llibertat de poder-se moure on vulgui".
L'actual regidor de Mobilitat, José Gallardo (PSC), ha reconegut que el que s'ha fet "no és suficient", però que s'ha avançat molt cap a una mobilitat més sostenible. L'ordenança per a patinets i VMP, el protocol contra l'assetjament als ciclistes, la pacificació dels entorns escolars, l'ampliació dels carrils bici, la ZBE i el disseny de la nova xarxa de busos de la ciutat són algunes de les actuacions que Gallardo ha destacat de l'actual mandat. Com a pendents, un dels reptes més immediats que considera que s'ha d'abordar és el reemplaçament de la flota d'autobusos, que inclou alguns vehicles de més de 15 anys d'antiguitat.
Oriol Sànchez (CUP) ha considerat que en l'actual mandat han posat "unes bases sòlides però insuficients". Segons ha dit, "el centre no pot assumir el volum de trànsit actual, i això implica que s'ha de vianantitzar". Sànchez també ha parlat de la importància de les centralitats, de la necessitat d'implicar el veïnat en el disseny de la nova xarxa de bus i de la importància d'aplicar la perspectiva de gènere "també en qüestions de mobilitat".
D'altra banda, Ramon Guitérrez (ECP) ha reconegut que "s'han fet canvis interessants d'actitud i de visió, tot i que no són suficients". Gutiérrez ha posat èmfasi en la necessitat de buscar solucions col·lectives, com la millora del transport públic, en detriment de les individuals, com la incentivació del cotxe elèctric. L'alcaldable d'ECP també ha parlat de la importància de les centralitats, de donar més espai de la via pública als vianants i al transport sostenible, i de buscar sistemes alternatius a la càrrega i descàrrega, com el repartiment d'última milla, entre d'altres.
Álvaro Benejam (PP) ha afirmat que "no s'ha de fer una guerra contra el vehicle privat", ja que, segons ha dit, "aquest respon a qüestions de necessitat i de llibertat". L'alcaldable del PP també ha lamentat que, en qüestions de mobilitat", només es promoguin "mesures de limitació, i no de foment, com incentivar la transició a cotxes menys contaminants". Pel que fa a la vianantització dels carrers, Benejam no considera que sigui un tema prioritari, així com tampoc la limitació a 30 quilòmetres per hora. "En algunes zones potser sí, però en altres, no cal", ha dit.
El debat ha comptat amb l'organització de l'Associació de Veïns Centre Monestir, la Revolta Escolar, Afes Sant Cugat, Voreres de Sant Cugat, BACC, Assemblea de la Bici de Sant Cugat, Assemblea pel Clima Sant Cugat, Transport Públic Sant Cugat, Defensem el carril bici de Sant Cugat, Massa Crítica Sant Cugat i l'institut de recerca ICTA-UAB.
L'acte, conduït pel periodista Jordi Pascual, ha començat amb la presentació 'La qualitat de l'aire a les ciutats', a càrrec d'Andrés Alastuey.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.