Grifols ha reduït el pes relatiu de l'Estat espanyol fins al 8% el 2012, davant del 10% que representava l'any anterior. Les vendes als mercats exteriors ja representen al voltant d'un 92% de la facturació de la companyia amb més de 2.407 milions d'euros. És especialment destacable el pes dels Estats Units i el Canadà, que xifren els guanys en 1.658 milions d'euros. A Europa s'ha generat el 21,3% de les vendes recurrents, un creixement del 6,2% amb relació al 2011, excloent l'Estat espanyol, molt afectat pels forts ajustos pressupostaris en el sector sanitari, on s'ha registrat un creixement del 17,1%, i s'ha reduït un 3% en termes proforma. L'estratègia de creixement, per tant, suposa mantenir controlada l'exposició de la companyia a Estat i a alguns països del sud d'Europa.
Pel que fa a les àrees de l'Àsia del Pacífic i Llatinoamèrica, que actualment generen el 14,2% dels ingressos, els guanys continuen a l'alça. El Brasil i la Xina són els països amb la marxa de facturació més positiva.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.