Sant Cugat resoldrà reclamacions de consum a través de l'arbitratge


  • Comparteix:

Encaixada de mans després de la signatura del conveni / font: Localpress

Encaixada de mans després de la signatura del conveni / font: Localpress

Els santcugatencs podran accedir als arbitratges de consum a la ciutat després que Sant Cugat s'hagi convertit en seu de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC). L'Ajuntament i l'Agencia Catalana del Consum (ACC) han signat aquest dijous un conveni de delegació de competències que permetrà que a partir de final d'any es puguin resoldre els conflictes entre els consumidors i empreses i comerços sense haver de desplaçar-se a Barcelona. Pels firmants de l'acord suposa dotar el sector comercial i empresarial de la ciutat amb un nou instrument de qualitat i transparència.

L'alcalde, Lluís Recoder, ha destacat que amb aquest acord l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) podrà anar més enllà de la seva tasca d'informació i tramitació de reclamacions. Ara, podrà gestionar les vistes entre el ciutadà afectat i l'empresa que ha rebut la queixa amb els col·legiats de la JACC. Aquestes vistes s'habilitaran si és necessari per mitjà de videoconferències des de l'Ajuntament per evitar els desplaçaments dels santcugatencs fora de la ciutat.

En aquest sentit, Recoder considera que s'aconsegueix facilitar els ciutadans la seva participació en el procés d'arbitratge i per tant és un 'pas més' en la defensa dels drets dels consumidors.

Lluís Recoder

L'objectiu d'aquesta iniciativa és el de poder fer més còmode pels santcugatencs la seva participació en un procés d'arbitratge.



El director de l'ACC, Jordi Anguera, per la seva banda, ha elogiat l'interès de l'Ajuntament de Sant Cugat per les polítiques de consum, fet que l'ha portat a ser la segona ciutat catalana que compta amb un conveni d'aquest tipus.

Jordi Anguera

Hem seleccionat ajuntaments que es creguin les polítiques de consum i que vulguin donar un pas més.




Recoder i Anguera han destacat que aquest conveni suposa un compromís amb la qualitat perquè genera confiança entre els consumidors. Si hi ha cap problema, el consumidor té ara la seguretat que pot acudir a un arbitratge amb totes les garanties legals i de manera gratuïta.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Esto del arbitrage esta muy bien, pero se les olvida un pequeño detalle, las empresas no estan obligadas a sistir. asi que mas bla, bla, bla

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 9/jul/10


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.