Magdalena Álvarez no garanteix el pas del TGV per la comarca
La minsitra ha dit que 'no vol crear falses esperances' però ha deixat una porta oberta apostant per optimitzar al màxim les infraestructures ferroviàries
EconomiaPublicat el 16/mai/05 per Ester Castanyer
La ministra de Foment no ha volgut donar garanties del futur pas del TGV pel Vallès. A instàncies dels alcaldes de Sant Cugat i Rubí, que han tornat a reclamar una estació vallesana pel tren de gran velocitat i que doni servei tant a passatgers com a mercaderies, la ministra ha dit que 'no vol crear falses esperances' però ha apostat per l'optimització dels serveis ferroviaris com la línia de Renfe entre Papiol i Mollet, que podria servir també per acollir, en un futur, aquest servei.
Coincidint amb la inauguració de la nova línia de rodalies de Renfe entre l'Hospitalet de Llobregat i Martorell, els alcaldes de Sant Cugat i Rubí han aprofitat per reclamar el traçat vallesà del Tren de Gran Velocitat per a passatgers i mercaderies. Tant Carme Garcia com Lluís Recoder, han reiterat la importància d'aquest traçat per tal de donar servei no només als ciutadans del Vallès Occidental sinó també de les comarques més properes i a una part de la població de Barcelona.
En aquest sentit, l'alcalde de Sant Cugat ha dit que l'important és que es faci una estació 'sigui on sigui' i ha afegit que aquesta haurà de ser també per a passatgers i no només per a mercaderies. Per a Recoder, aquesta és una reclamació que continua viva, i més tenint una línia com la de Renfe que permet 'fàcilment, afegir un tercer rail per aconseguir l'ample de via europeu'. Lluís Recoder ha recordat que hi ha un compromís de fer una reserva de sòl que permeti fer aquest tercer rail i ha apostat també per fer servir el by-pass pel Vallès per tal de garantir que el TGV pugui arribar a la frontera francesa l'any 2009.
Lluís Recoder
Ho hem de continuar reivindicant i exigint perquè amb l'actual govern no està molt clar, però és un tema que no es descarta. Jo crec que la garantia de poder arribar a França el 2009 és que el by-pass Vallès funcioni.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La demanda ha estat recollida per la minsitra de Foment, Magdalena Álvarez, que no ha concretat però quin és el futur d'aquesta via del TGV. Tot i manifestar que 'no vol crear falses esperances als ciutadans de la zona, ja que les mercaderies mai viatge a alta velocitat', Magdalena Álvarez ha apostat per rendibilitzar al màxim les infraestructures ferroviàries, com pot ser la mateixa línia de rodalies de Renfe. Segons la ministra, cal avançar cap a un model de transport mixt que permeti combinar el trànsit de passatgers i mercaderies.
Magdalena Álvarez
Vull matisar per no fer que els ciutadans tinguin falses esperances, que mercaderies mai són alta velocitat. El que passa és que la mateixa línia pot ser últil per les dues coses.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
De la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal ha remarcat que les obres del TGV avancen a bon ritme, amb la previsió que aquest pugui arribar a Barcelona a finals del 2007, i ha afegit la importància que l'actual línia de rodalies de Renfe entre l'Hospitalet de Llobregat i Martorell arribi, en un futur, fins al Vallès Oriental, on ha de poder enllaçar amb la Llagosta per tal de continuar el recorregut fins a la frontera.
Joaquim Nadal
El més rellavnt és l'enllaç amb la Llagosta per aconseguir que els trens puguin seguir amb mercaderies, passatgers i amb ample europeu cap a la frontera.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Tant el conseller com la minsitra han volgut recordar però que, coincidint amb la inauguració de la nova línia de rodalies de Renfe, 'aquest ha de ser un moment per les felicitacions' i 'per celebrar el present', i han apostat per 'guardar les peticions per al despatxos'.