Sobre els aspectes a millorar, Subirà ha avançat la incorporació, al juny, de 15 trens nous amb el 90% dels components reciclables i recuperables, i ha mencionat la necessitat de recuperar els usuaris que s'han perdut arran de la pandèmia, que ha quantificat en una disminució del 20%.
Intermodalitat i transport marítim
El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha remarcat la importància del port com a "infraestructura bàsica per a l'economia del país" i ha posat èmfasi en la necessitat de "continuar descarbonitzant l'activitat".
El santcugatenc també ha recordat que el repte "colossal" del sector marítim és que "començarà a cotitzar en el mercat de les emissions de carboni", ja que, fins ara, n'estava exempt, i que això ha fet "que tots els canvis s'accelerin". En aquest sentit, Calvet ha parlat particularment de l'ús de gas natural liquat com a combustible més sostenible i de l'electrificació dels molls.
Tant Subirà com Calvet han destacat la importància de "la intermodalitat" entre els diferents mitjans de transport. Respecte a això, Subirà ha avançat la posada en marxa, l'any 2026, de la línia R-Aeroport, que connectarà el centre de Barcelona amb l'Aeroport del Prat.
Reptes del transport aeri
Per la seva banda, el president de Vueling Airlines, Marco Sansavini, ha reconegut que el sector aeri "és el que té el repte tecnològic més important". Sansavini considera que és prioritari fer sostenible el transport aeri per lluitar contra el canvi climàtic.
Per arribar a la neutralitat carbònica, el president de Vueling considera que s'ha de fer en dues etapes. Una primera en què l'ús de combustibles sostenibles permetria la reducció del 80 o 90% de les emissions, l'any 2030; i una segona en què les emissions es redueixin a 0, gràcies al transport elèctric, l'any 2050.
El cotxe autònom, més a prop
Finalment, la directora general de Volkswagen Espanya, Laura Ros, ha explicat els pròxims reptes del sector automobilístic, que ha resumit com a "zero emissions i zero accidents". Ros ha recordat, per això, que "per a alimentar els vehicles elèctrics, també hauríem d'utilitzar energies renovables" i ha remarcat, també, "la falta d'infraestructura quant a punts de càrrega".
En el cas concret de Volkswagen, Ros assegura que la companyia ja està virant cap als motors 100% elèctrics i que l'any 2026 fabricaran el primer cotxe autònom, el 'Trinity'. En aquest sentit, Ros considera que gràcies a les ciutats intel·ligents i als transports connectats, "es podrà gestionar tot el flux de mobilitat de la ciutat per donar sempre la solució òptima a cada usuari, segons les seves necessitats i el mitjà de transport que faci servir".
Marta Subirà
El 100% de l'energia dels FGC és energia verda i una part ja la generem nosaltres mateixos amb la fotovoltaica. Estem apostant també per la digitlització del servei.
Damià Calvet
La importància econòmica del port en concret i del transport marítim en general és innegable.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.