Els productes rebaixats han de mostrar el preu original juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa. Els articles han de tenir les mateixes garanties que abans dels descomptes.
La botiga té l'obligació d'acceptar canvis?
La botiga en cap cas estarà obligada a acceptar el canvi si el producte està en perfecte estat. Cal informar-se sobre la política de canvis per evitar sorpreses. En el cas que l'establiment faci un val de compra per bescanviar el producte adquirit, l'ha de fer pel preu realment pagat pel producte. L'establiment pot posar condicions per fer canvis, com que el producte estigui sense utilitzar amb l'embalatge original.
Puc fer canvis si he comprat per Internet?
El període mínim per retornar la compra és de 14 dies, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per motius d'higiene, etc. Consulteu sempre la política de canvis i davant de qualsevol dubte, pregunteu.
Els productes rebaixats poden ser de qualitat inferior?
No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
Quins documents he de conservar?
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar. També cal conservar els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
Puc pagar amb targeta?
Pel que fa a les condicions de venda, l'establiment ha de mantenir els mateixos criteris que durant la resta de l'any. Si habitualment accepta targetes de crèdit, també n'ha d'acceptar en períodes de rebaixes. Tot i això, cap establiment està obligat a acceptar-ne, de la mateixa manera que pot imposar un mínim per poder efectuar pagaments amb targeta.
Com puc reclamar?
Feu arribar el vostre escrit de reclamació a l'establiment, de manera que us en quedi constància. Si no rebeu resposta en el termini d'un mes o bé no és satisfactòria, adreceu-vos a un organisme de consum. A més, tots els establiments estan obligats a tenir un full de reclamacions, indicar que el tenen i lliurar-lo al consumidor si el demana.
Mercè Álvarez
El que és diferent és que cada vegada hi ha menys tendència de la sensació d'inici de rebaixes. La normativa ara tampoc és tan taxant. Les rebaixes ja no són el que eren abans.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.