Un 82% de les reclamacions que s'han fet a l'OMIC han rebut resposta de l'empresa reclamada. D'aquestes, un 49% han estat favorables, totalment o parcialment, al consumidor. Per tant, un 40% de les problemàtiques plantejades es resolen. La regidora d'Informació, Joana Barbany, anima els santcugatencs a utilitzar el servei de l'OMIC.
Joana Barbany
Animen la gent que ho faci. A vegades ens quedem amb els braços creuats perquè ens fa mandra i un 40% dels casos es resolen positivament.
El sector elèctric ha viscut per segon any consecutiu el major increment de reclamacions. De les 3.708 atencions de l'OMIC, 496 corresponen a demandes d'aquest sector, fet que suposa un 16% del total. Els operadors de telecomunicacions continuen al capdavant del rànquing de demandes amb 1.083 atencions, una xifra que suposa una davallada per tercer any consecutiu. Tot i això, representen el 62% de les queixes del sector de subministraments i un 35% de les demanes totals.
El 8 de juliol de 2014 es va començar a aplicar el Decret 98/2014 en el qual s'especifica que abans de sol·licitar la mediació a través de l'OMIC, el consumidor ha d'haver presentat una reclamació a l'empresa que vol reclamar, la qual disposa d'un mes per respondre. Això ha provocat una descens en la llista d'espera de les visites concertades.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.