El capítol de 'Love, Death & Robots' amb segell santcugatenc s'emporta un Emmy pel disseny de personatges

El santcugatenc Mariano Tazzioli forma part de l'equip que ha fet possible el capítol 'Jíbaro' d'aquesta sèrie d'animació de Netflix


Temes relacionats

El capítol de 'Love, Death & Robots' nominat a l'Emmy té segell santcugatenc (19/jul/22)

L'Oscar al millor curt d'animació d'aquest any ha sortit d'un petit estudi de Sant Cugat (22/jun/22)


  • Comparteix:

Mariano Tazzioli treballant des del seu ordinador a casa / Foto: Cugat Mèdia

Mariano Tazzioli treballant des del seu ordinador a casa / Foto: Cugat Mèdia

El capítol 'Jíbaro' de la sèrie d'animació de Netflix 'Love, Death & Robots', dirigit per Alberto Mielgo i amb el santcugatenc Mariano Tazzioli a l'equip, ha obtingut un Emmy en la categoria 'Outstanding Short Form Animated Program', tal com ha anunciat, aquest dijous, l'Acadèmia de Televisió dels Estats Units. Es tracta d'un reconeixement al disseny de personatges d'animació, inclòs dins dels Creative Arts Emmy Awards, reservats als premis de perfil més tècnic o creatiu. L'equip de Mielgo, amb Tazzioli com a dissenyador 3D, ja va aconseguir l'Oscar pel curtmetratge 'The Windshield Wiper'.

Mariano Tazzioli (25 anys) ha reiterat diverses vegades a Cugat Mèdia que el capítol 'Jíbaro' era "el més potent" de la sèrie, tant per la seva "alta qualitat" com per la seva "gran complexitat". Tazzioli es mostrava convençut de tenir "totes les paperetes" per guanyar un Emmy, tal com ha succeït.

El santcugatenc afirma que 'Jíbaro' té una "visió artística molt innovadora". El protagonitzen un cavaller sord i una sirena mitològica que queden entrellaçats en un "ball letal de sang, mort i tresors". Tazzioli ha realitzat el desenvolupament visual d'aquests dos personatges principals, a més de les armadures dels cavallers que hi apareixen.

Tazzioli veu Mielgo com un director "visionari" que "sap exactament el que vol, i traduir el que ell té al cap en un model tridimensional és molt complicat". El santcugatenc s'encarrega de plasmar dibuixos 3D a partir dels dissenys 2D que crea el director. "El punt complicat és interpretar els seus dibuixos i notes, cal tenir en compte que un dibuix normal funciona des d'un sol punt de vista, mentre que el 3D ha de ser capaç de sostenir infinits angles", assegura Tazzioli.





  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.