Pepa Forn
Que només hi hagi un 3% de morositat en tres biblioteques és una dada que no és rellevant. Sí que és important, però, que la gent prengui consciència que els documents s'han de retornar, perquè és un bé comú, són patrimoni de la ciutat.
Forn també ha explicat que la majoria de vegades es tracta d'oblits i descuits. En aquest sentit, les biblioteques tenen sistemes com enviar avisos quan falten pocs dies per haver de tornar el préstec o la possibilitat de renovar i ampliar el termini des de casa.
Pepa Forn
El que fem és enviar automàticament missatges i avisos des de cinc dies abans que s'acabi el termini. Això ha fet que disminueixi molt el nivell de morositat.
Quan un document no es retorna perquè s'ha extraviat, es demana a l'usuari que el reposi o que pagui el seu cost a la biblioteca. Forn també ha destacat que, per norma general, els llibres són els documents amb més demora en els retorns perquè també són els documents que més es demanen prestats.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.