El director artístic de la Companyia Nacional de Dansa ha aprofitat la capacitat narrativa de l'obra per aprofundir el personatge del Quixot i s'ha mantingut fidel a la tècnica clàssica de l'original. Tot plegat ha tingut un marcat accent castís i costumista que ha fet brillar les coreografies populars.
José Carlos Martínez
Jo li he volgut donar una dinàmica més actual transformant una mica l'acció, retallant algunes parts que eren més llargues i utilitzant el vocabulari de la dansa espanyola que nosaltres, des d'aquí, podem fer millor.
El muntatge ha recreat algunes de les escenes més còmiques de l'obra de Cervantes i ho ha fet en un escenari de grans dimensions que recreava localitats castellanes. L'escenografia del segon acte té accent santcugatenc ja que ha sortit del Taller d'Escenografia del Teatre-Auditori. Martínez afirma que la relació amb l'equipament municipal sempre ha estat molt bona des dels inicis de la companyia.
José Carlos Martínez
Amb Sant Cugat hi ha hagut una relació des que vaig entrar a la companyia. Ja és la tercera vegada que venim: van acollir el nostre primer espectacle, després la nostra primera nit complerta, i ara em semblava lògic que acollissin la nostra primera producció clàssica.
'Don Quijote' ha posat aquest cap de setmana el punt final a la temporada de febrer-maig del Teatre-Auditori.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.