El Teatre-Auditori plora el fracàs amorós de Madama Butterfly


  • Comparteix:

Un moment de l'espectacle

Un moment de l'espectacle

El públic del Teatre-Auditori ha viscut amb emoció aquest divendres la tràgica història d'amor de Madama Butterfly en la versió que han defensat el Cor Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès. La soprano Miki Mori i el tenor Andrés Veramendi han donat vida a una de les parelles més dissortades de la història de l'òpera en aquesta versió que ha mantingut una posada en escena clàssica.



Estrenada al Teatre alla Scala de Milà el 1904, la història de 'Madama Butterfly' se situa a Nagasaki, al Japó, a principis del segle XX. El tinent americà Benjamin Franklin Pinkerton acaba de comprar una casa japonesa i, amb ella, una dona: Cio-Cio-San, més coneguda com a Butterfly. La jove arriba enamorada i esperançada al matrimoni sense saber que per al marine és un simple entreteniment.

Aquest és el punt de partida d'una de les òperes més representades de la història de la música, una cruel història d'amor que conté algunes de les àeries més emblemàtiques del gènere, com 'Un bel dì vedremo'.

Més enllà de la música, carregada de matisos, un dels punts forts de l'òpera és la profunditat dels seus personatges. Miki Mori, que ha donat vida a Butterfly, explica que el seu es converteix de nena a dona en només dues hores d'espectacle. Una evolució marcada per les esperances trencades i els desenganys de la vida.

Miki Mori

Al començament la Butterfly és una nena japonesa innocent de 15 anys que viu un gran moment de felicitat. Després viurà ansietat, esperança i, finalment, una gran desesperació.


El tenor Andrés Veramendi ha estat l'encarregat d'interpretar el maliciós Pinkerton. El cantant afirma que la principal complexitat del personatge és, precisament, el seu caràcter ja que és molt difícil que connecti amb el públic.

Andres Veramendi

En Pikerton ja pot cantar perfecte una nit, però ja se sap que és un rol ingrat i que, al final, el públic t'odiarà. Això és el més difícil del personatge, però es fa.


El Cor Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès han tornat a unir esforços aquest divendres en una gran producció on s'han anat intercalant números de solistes amb escenes del cor sencer. 'Madama Buttelfy' ha estat el darrer muntatge d'òpera de la temporada febrer-maig de l'equipament municipal i ha exhaurit les entrades.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.