L'actriu, que està nominada als premis Max 2016 per aquest paper, assegura que el repte d'aquest muntatge és doble: artístic i social. Artístic perquè, diu, és un repte interpretar algú sense imitar-lo o recrear-lo. De fet, durant la poc més d'una hora que dura el muntatge, Arànega s'encarrega de donar veu a 'l'ànima' de Català per fer arribar a la gent el missatge que vol transmetre.
Mercè Arànega
La dificultat està en agafar el testimoni de la Neus. Diguem que jo sóc com una mèdium que m'encarrego de connectar amb el seu missatge i portar-lo arreu.
El text convida a remoure la consciència per entendre el món actual. Arànega afirma que la història dels refugiats és avui més vigent que mai.
Merce Aranega
Tu mires ara les imatges dels refugiats a Europa i són exactament iguals que la dels camps. L'únic que ha canviat és la tecnologia: abans les fotografies eren en blanc i negre i ara són en color. Però, malauradament, la nostra ànima i la nostra consciència són al mateix lloc.
La florestana ha defensat el text de Josep Maria Miró, basant en la novel·la de Carme Martí, pràcticament sola dalt de l'escenari. Unes poques imatges projectades al fons de l'escenari i les restes d'un arbre, al·legoria de les coses trencades, han estat els únics elements externs que han acompanyat l'actriu.
La d'aquest diumenge a Sant Cugat ha estat la darrera funció de l'espectacle després d'una gira per més de 40 equipaments del país, ja que la setmana vinent Arànega estrena Victòria al Teatre Nacional de Catalunya (TNC).
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.