Els Amics de l'Òpera de Sabadell demostren la immortalitat de Shakespeare i Verdi amb 'Otello'


  • Comparteix:

Un moment de l'espectacle

Un moment de l'espectacle

Gelosia, poder i passió s'han donat cita aquest divendres al Teatre-Auditori en la representació que el Cor d'Amics de l'Òpera de Sabadell ha fet de l'òpera 'Otello'. Amb Enrique Ferrer en el paper de capità morisc i Maribel Ortega en el de Desdèmona, el muntatge ha recreat amb contundència i precisió la versió que Verdi va fer fa segles de l'immortal text de Shakespeare. Amb una posada en escena imponent, obra de Carles Ortiz, el muntatge ha fet les delícies del públic santcugatenc.



Giuseppe Verdi va escriure 'Otello' als 70 anys, més de 16 anys després de la seva darrera òpera. Amb llibret d'Arrigo Boito, el geni italià es va basar en l'obra de William Shakespeare per crear la que en dia es considera una de les obres més importants de la literatura musical.

El muntatge ha arribat a l'equipament municipal de la mà de l'Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès, que han unit forces per oferir un muntatge titànic amb més d'una cinquantena de cantants a l'escenari.

Enrique Ferrer, que ha donat vida a Otello, afirma que es tracta d'una òpera molt complexa tant a nivell dramàtic com musical.

Enrique Ferrer

Quan Verdi va escriure l'òpera, era una època de molta efervescència musical i cultural a Europa. Wagner ja estava fent els seus números. Per tot plegat, Verdi posa tot el seu imaginari en aquesta òpera, que és extraordinària.


'Otello' és una obra que aprofundeix en la naturalesa humana i, tot i que el seu protagonista ha passat a la història com un personatge que es mou per gelosia, Ferrer assegura que es tracta d'un home víctima d'una informació 'mal contrastada'. Un fet que, com diu, connecta amb el moment actual on la hipercomunicació fa que, a vegades, es perdin els missatges.

Enrique Ferrer

Avui en dia vivim en un món tan mediatitzat i és curiós com una informació no contrastada pot conduir a una persona cap al desastre. Això és, precisament, el que li passa a Otello quan es refia del malvat Iago.


Maribel Ortega, en el paper de Desdèmona, i Toni Marsol, en el de Iago, són alguns dels altres solistes que han acompanyat Ferrer en aquest muntatge atemporal que ha convençut el públic santcugatenc.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.