L'òpera està ambientada a la Sevilla del segle XVIII i narra l'embolic amorós entre nobles i criats al palau del comte d'Almaviva. Es tracta d'una òpera 'buffa' que retrata l'amor amb comicitat, però també amb malenconia, i que ofereix un retrat força crític de la burgesia de l'època. El baríton Toni Marsol ha donat vida a Fígaro i explica que és estrany que els nobles contemporanis a Mozart deixessin estrenar la peça.
Toni Marsol
És estrany que la deixessin estrenar en aquella època, però com és molt llest va amagar el que havia d'amagar i va ressaltar allò que volien veure els nobles. Hi ha un punt de crítica social descarat, els criats fan jugar els nobles d'una manera evident.
'Le nozze di Figaro' ha arribat a Sant Cugat de la mà dels Amics de l'Òpera de Sabadell que, sota la direcció musical de Daniel Gil de Tejada, han donat vida a alguns dels personatges psicològicament més ben retratats de la història de la música. Marsol afirma que Mozart va saber traduir al llenguatge musical la finesa del llibret.
Toni Marsol
És un llibret molt ben tret de Lorenzo Daponte, que Mozart amb la seva destresa és capaç de posar música a tots els personatges i a totes les emocions de cada personatge.
El públic del Teatre-Auditori s'ha rendit als acords d'aquest còctel entre comèdia d'embolics i crítica social, que a l'època del compositor va rebre moltes crítiques, però que a Sant Cugat ha estat acollit amb una llarga ovació.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.