Dirigida pel coreògraf Jordi Cortès, 'Fòssil' es construeix com un joc experimental entre el públic i els ballarins utilitzant el simbolisme i la poesia com a forma d'expressió. Una proposta arriscada que busca, com explica el mateix Cortès, les connexions que tenim els éssers humans, entre nosaltres i amb el passat, i que ens ajuden a tirar endavant.
Jordi Cortés
La peça parla de les connexions que tenim: umbilicals, epidèrmiques, poètiques, intel·lectuals... Tots estem connectats i sempre estem buscant per tirar endavant.
'Fòssil' ha estat interpretada per 6 ballarins professionals, tres d'ells amb diversitat funcional, que han convertit les seves diferències en una eina per treballar nous llenguatges. D'aquesta manera, les cadires s'han convertit en un element més de la història i les coreografies.
El muntatge s'emmarca en el programa Sant Cugat Balla, que commemora el Dia Internacional de la dansa. Respecte als reptes d'aquesta disciplina, Cortés ho té clar. D'una banda, deixar enrere les etiquetes, ja que, per a ell, tot tipus de dansa és integrada. De l'altra, apostar per muntatges que tinguin contingut.
Jordi Cortés
Jo crec que sempre ha estat important que hi hagi contingut a les peces. Que hi hagi un discurs.
Partint de la foscor, 'Fòssil' ha ofert aquest dissabte un viatge fins la part més natural de l'home que ha captivat el públic del teatre de Mira-sol que ha acabat dempeus.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.