ESCOLTA-HO
A finals d'agost, la NASA va fer públic que havien decidit que la nau de Boeing retornés sola, sense els dos astronautes, que retornarien al mes de febrer amb una nau de SpaceX, és a dir, directament la competència de Boeing. El que havia de ser una missió de prova crucial per al gegant aeronàutic nord-americà s'ha convertit en una demostració de les dificultats que encara enfronta l'empresa en la seva ambició de competir en el mercat del transport espacial comercial.
Finalment, s'Starliner ha aterrat el 7 de setembre. Ha tornat bé, però sense els astronautes i, per tant, aquesta missió no haurà servit perquè la NASA homologui Boeing. A la companyia encara li quedarà una ronda nova per fer una missió tripulada que li funcioni bé, aconseguir que la NASA l'homologui i començar a facturar vols. Mentrestant, SpaceX continua consolidant la seva posició com a líder en el sector.
Aquest episodi s'afegeix a una sèrie de contratemps que Boeing ha experimentat recentment, incloent-hi problemes amb els seus avions comercials, que han afectat negativament la reputació de l'empresa. És el cas dels dos accidents a Indonèsia i Etiòpia durant el 2018 i 2019 en què van morir 346 persones.
De fet, hi ha hagut denúncies d'alguns enginyers de Boeing exposant que s'està reduint costos amb seguretat i amb materials, i que això afecta la seguretat. Per això, les autoritats federals nord-americanes fa mesos que han posat sota vigilància i sota escrutini la companyia aeronàutica.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.