No obstant això, en la casta política governant del nostre municipi, aquest fet sembla completament aliè al seu coneixement. Tinents alcaldes que, a mitja jornada, cobren el 80% del salari podent-se dedicar a les seves activitats privades remunerades, càrrecs de confiança, aportacions a fundacions i societats de nul·la contribució al benestar dels contribuents...
Des del meu punt de vista el cas més sagnant és el dels càrrecs de confiança que, al costat de les despeses dels assalariats electes, funcionaris professionals i, entenc, subcontractes, corresponen a un 80% del pressupost anual de l'Ajuntament. 'Costos fixos ineludibles' segons argumenten els portaveus del nostre govern municipal mentre es vanen de les millores contractuals amb les empreses externes de serveis on, sembla que visquin a un altre món, el pes dels descomptes recauen en la part més feble -els empleats- i, inevitablement, en la qualitat del servei.
Però anem a un cas detallat que pot justificar la nostra preocupació. Segons les dades als quals ha tingut accés la nostra Agrupació Territorial de C's, l'empresa PROMUSA compta amb la figura d'un gerent i 4 directors l'elecció dels quals és 'a dit' i els salaris del quals ronden els 100.000 € anuals. A data d'avui i en plena crisi del sector de la construcció, la Sra. Alcaldessa i el seu equip de govern s'obstinen a seguir mantenint una entitat pública la utilitat de la qual ha deixat de ser imprescindible i, molt menys, d'utilitat alguna per als centenars de santcugatencs que anualment han d'abandonar el nostre municipi per buscar uns preus d'habitatge assequibles que els permeti viure en unes condicions dignes.
A aquestes dades i a diverses interpel·lacions de partits i persones (no precisament en l'oposició consistorial) el nostre govern municipal justifica l'existència de PROMUSA i el seu organigrama amb el gran servei que presta l'entitat permetent que, entre uns altres, els joves puguin romandre en el nostre municipi, la independència econòmica de l'entitat respecte a l'Ajuntament i , finalment, els 'salaris de mercat' dels seus gestors.
Per rebatre coherentment les afirmacions a dalt exposades tenim prou amb fer un cop d'ull a la gràfica següent extreta del 'Anuari Estadístic de Sant Cugat 2010' on clarament s'observa que, encara sent Sant Cugat la segona població d'Espanya amb major natalitat i , per tant, de joves i adolescents, la població entre 18 anys i els 38 (edat d'emancipació , primeres ocupacions i canvi de situació conjugal) es veuen obligats a fugir de la ciutat.
Quant a l'afirmació d'independència de PROMUSA respecte a les arques municipals, fent un petit seguiment de les actes dels plens municipals podrem comprovar els milions d'euros públics que s'han concedit per part del govern de CIU per avalar (paraula tristament coneguda pels que tenim hipoteques) les operacions de l'esmentada empresa. Diners públics íntegrament.
Finalment, els 'salaris de mercat' és una autèntica fal·làcia. Bastaria amb posar a concurs qualsevol del més de mig centenar de llocs de confiança de major o menor utilitat - un altre tema - a salaris reals de mercat (20% a un 30% per cent inferior a l'actual): les llistes de candidats amb Masters, llicenciatures, idiomes i experiència contrastada arribarien fins a Barcelona.
Després, sempre seran a temps de demanar-los el carnet d'afiliació i les seves aportacions voluntàries al partit.
ALDO CIPRIAN és responsable de comunicació de l'Agrupació Territorial de C's Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.