Us posaré un exemple. Vosaltres creieu que el servei d'atenció al client de la telefonia és millor que el servei d'atenció ciutadana del vostre Ajuntament?
Qui són els funcionaris (i laborals, tots treballadors públics)? Els treballadors que estan treballant en els ajuntaments o altres ens, administratius, tècnics, arquitectes, etc. També la policia local o els mossos, i també els mestres o els metges. Que en alguns llocs hi ha massa treballadors públics? Potser sí, i evidentment en altres segur que n'hi ha massa pocs. Que hi ha alguns que no compleixen objectius? Segurament és cert, però majoritàriament sí. Que cobren massa? Depèn del rang i l'escala salarial, però majoritàriament no. Que tenen un lloc assegurat de per vida? No tots. Massa privilegis? Possiblement en alguns casos, però no sempre i no tots.
Una bona administració prestadora de serveis ens qualifica com a país. Una administració on els recursos humans no siguin personal extensiu sinó intensiu, on es facin veritables plans de carrera que permetin que 'els millors' puguin vehicular una veritable carrera (objectiva) esdevé un objectiu a perseguir.
Una bona administració és aquella en que millora la competitivitat dels seus serveis, la formació dels seus treballadors, la inversió en tecnologia, l'aposta (de veritat) per la 'pedrera', la consolidació de la plantilla, l'adaptabilitat a les noves realitats, la externalització o la internalització de determinats serveis depenent de les seves característiques, la negociació col·lectiva com a principi, la motivació com a vehicle, l'atenció al ciutadà com a final, la missió i les cartes de serveis com a exemple de clarificació i transparència. Hem de fugir de l'anècdota per fer categoria.
Crec que, en aquests moments especialment, cal defensar el sector públic i els seus treballadors com a un principi de funcionament de l'Estat del Benestar i de la igualtat d'oportunitats entre tota la ciutadania.
FERRAN VILLASEÑOR és portaveu del PSC
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.