Aquests plecs van establir les bases que van fer possible l’articulació d’un sistema de control i millora contínua del servei i que després d’avaluar diferents indicadors associats a l’execució del servei permetia la facturació variable.
D’aquesta forma el sistema ha permès controlar i avaluar de manera permanent la quantitat i la qualitat del servei ofert per l’empresa i emetre una factura mensual ajustada a la realitat de la feina executada i identificar aspectes de millora. Volíem oferir el millor servei al menor cost possible.
Aquest contracte tenia una durada de 10 anys amb la possibilitat de 2 pròrrogues.
Aquest mes de març de 2023 finalitza l’última pròrroga i per molt que hem preguntat en alguns plens per tenir informació de com es vol plantejar el nou servei i hem advertit que van tard, la realitat és que hores d’ara encara no sabem quins són els avanços i les millores que es plantejaran per a la gestió d’aquest servei obligatori, essencial i molt important per a tots els santcugatencs.
Recordo que un any abans de treure els plecs de l’any 2010 vam tenir moltes reunions, explicant que volíem fer i com volíem transformar el servei amb els grups de l’oposició, molts ara al govern de la ciutat, i vam incorporar criteris que ens van proposar perquè creiem que aquest servei, tant costós i tant important, ha de tenir el màxim consens, suport i complicitat de tots els grups municipals perquè, a més, aquests contractes sobrepassen la temporalitat dels quatre anys de mandat.
De fet, tampoc sabem si la nova licitació es portarà a aprovació el Ple de març.
Suposem que ara els hi ha agafat les presses perquè no fer-ho suposarà augmentar considerablement els diners pagats amb reconeixement de crèdit.
Encara que aprovin els plecs el mes de març, tenen majoria i ho poden fer, el concurs tardarà uns mesos en adjudicar-se.
Aquesta tardança té conseqüències tant pel que fa a la qualitat del servei que es presta durant el 'mentrestant' com en el cost econòmic del que s’haurà de pagar.
Sant Cugat ha passat de 81.745 habitants l’any 2010 a 95.725 l’any 2023 i per tant el nou plec, com tots, ha de contemplar l’augment de població, però també creiem en la gestió eficient d’aquest servei i per això volem que el nou plec continuï contemplant la millora continua i la facturació variable als servei de recollida de residus i neteja viària que fins l’any 2020 ha permès incrementar les dades de recollida selectiva, reduir la quantitat de fracció resta al municipi, estalviar en la factura mensual del servei o reduir el consum de combustible dels vehicles entre d’altres millores.
L’actual govern ha tingut temps suficient per preparar els plecs del nou servei i per informar-ne d’ells, però lamentablement aquest és un altre exemple de la seva manera de fer.
CRISTINA PARAIRA és regidora de Junts per Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.