Finalment, també ens topem amb discursos que argumenten que l'empresa privada és molt més eficient que el sector públic, i que a més acaba oferint un millor tracte als usuaris. Però és realment així? Recordem les autopistes de peatge de Madrid, per on no passava cap cotxe.
La realitat és ben diferent del que plantegen aquests discursos. En primer lloc, perquè quan un servei el presta una empresa privada, el primer que prioritzarà a l'hora de fer la seva feina són els resultats econòmics. I com ja sabem, una de les màximes en aquests casos és "aconseguir oferir menys pel mateix preu". Si ho passem pel traductor, significa que a la pràctica qui ho paga són els treballadors, amb unes condicions laborals més precàries, i els usuaris amb un servei més empobrit.
D'altra banda, una oferta pública permet centrar-se més en la necessitat d'oferir unes millors condicions tant a treballadors com a usuaris. Ja que, al capdavall, l'objectiu de l'administració no és altre que assolir el màxim benefici social, i no maximitzar guanys econòmics. Sense comptar com diversos estudis han demostrat una major eficiència del sector públic.
Sabem que els mantres neoliberals collen amb força, però nosaltres ho tenim clar. La via d'uns serveis 100% públics i de qualitat és la millor si volem una societat menys desigual, on els béns i serveis més bàsics i elementals no depenguin dels dividends d'un consell d'administració.
LOURDES LLORENTE és regidora de la CUP i tinenta d'alcaldia de Bon Govern, Transparència i Participació
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.