I perquè tothom pugi al tren de les zero emissions cal que tingui alternatives de transport que responguin a les seves necessitats i generin confiança de manera que el vehicle privat esdevingui més un problema que una solució.
Coneixem de ben a prop l'experiència dels Ferrocarrils de la Generalitat, la gent els fa servir massivament, per què? Perquè funcionen molt bé.
Per tant, abans d'imposar res, hem de fer que la xarxa de transport públic de Sant Cugat sigui modèlica.
Cal que funcioni, adaptant la flota, les rutes, les parades, els intercanviadors, i no només parlo de la xarxa de bus, parlo del transport adaptat, del transport a demanda, del taxi, etc.
En paral·lel hem de fomentar la mobilitat saludable en bici, caminant, etc. i oferir solucions al vehicle privat i de mercaderies.
Estem parlant de totes les formes i maneres amb què ens movem pel municipi, estem parlant d'un nou Pla de Mobilitat que tingui en compte la gent i la seva realitat a més de les dades, el context i el futur.
Si imposem canvis i no donem alternatives estem generant rebuig. I això és el que està passant a Sant Cugat.
És urgent definir una nova política de mobilitat a la ciutat que sigui innovadora, inclusiva i saludable amb una gestió molt eficaç perquè sigui acceptada i utilitzada massivament.
CARMELA FORTUNY és regidora i portaveu de Junts per Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.