Dir que el març passat, ja es va aprovar la modificació pressupostària dels 48.000 euros malgrat els nostres vots en contra, de fet els de les formacions polítiques que conformem la junta, la candidatura de Guanyem Valldoreix (CUP-PC, ERC MÉS i Gent Valldoreix).
I davant la possibilitat que s'hagin inflat les xifres, hem hagut d'impugnar aquest partida per poder aclarir si també es vol contractar l'assessorament urbanístic d'un nou arquitecte, quan ja comptem amb dos, contravenint l'informe desfavorable del cap d'Urbanisme, i creant una doble estructura tècnica i política que pot causar disparitat de criteris en temes sotmesos a anàlisi.
Tot esperant respostes, restem atents al fet que si la maniobra del govern acaba prosperant, posarem la lupa en la possible redacció de plecs de condicions per concursar tant els serveis jurídics per contenciosos, com si s'acabes contractant assessorament urbanístic.
A tot això, repassant documentació, em cau a les mans el decret 2021/0209 signat pel President Puig, on s'anomena a l'advocat Lluís Recoder per comparèixer en defensa de l'EMD davant un contenciós administratiu d'un veí. Sobre aquest fet, trobo xocant que l'Associació de Veïns de l'Avda Baixador té contractats també els serveis jurídics del Sr. Recoder per defensar llurs interessos davant l'EMD, igual que un altre veí del carrer del Parc de Valldoreix. Això ens fa estar alerta novament, en pensar que algú que té causes obertes contra l'EMD pot entrar i defensar l'EMD, moure's entre les seves interioritats i viceversa.
Arribats a aquest punt, podríem començar a entreveure la possibilitat d'un conflicte d'interès. Aquest, segons l'Oficina Antifrau de la Generalitat de Catalunya, el valora com "una situació de risc en què l'interès particular d'una persona podria interferir en l'exercici adequat del seu discerniment professional en nom d'una altra, que, legítimament, confia en aquell judici".
Sense més elements de judici, aparentment sembla d'entrada, que no hauria d'existir conflicte d'interès, ni real, ni particular, en la contractació d'un advocat que treballa a favor i en contra de la mateixa administració, suposadament de forma simultània, per la qual cosa l'única possibilitat d'existència de conflicte d'interès seria l'anomenat per l' Oficina Antifrau, conflicte aparent.
Un conflicte d'interès és aparent quan es pot resoldre oferint tota la informació necessària per demostrar que no hi ha cap conflicte d'interès real, ni potencial. Però cal fer-ho, ja que més enllà d'on ens pugui dur indagar, la institució se situa en el que l'Oficina Antifrau anomena risc reputacional, que a part de ser una figura reprovable èticament, confon la ciutadania i dona una idea equivocada sobre la seva seguretat o la fiabilitat d'una actuació professional determinada.
Per això, cal oferir a la ciutadania tota la informació necessària per treure qualsevol ombra de dubte a la gestió política, arreu i en aquest cas concret a l'EMD, on tenint en compte l'exposat, es fa palès que la nostra administració no rutlla com deuria, llastrada per una profunda crisi de lideratge polític, que condiciona a pitjor el dia a dia, sense que Junts x Sant Cugat/Vdx siguin capaços d'encarar i resoldre l'atzucac.
FERRAN MARGINEDA és vocal de la CUP-PC a l'EMD de Valldoreix
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.