La justificació del model, basat en la llibertat d'elecció de centre educatiu -una llibertat que tan sols poden exercir les famílies amb prou recursos econòmics per poder-se-la permetre- és una anomalia a Europa (més encara si ens emmirallem en el model educatiu finès), que legitima i normalitza la segregació escolar en funció de la classe social; i una contradicció en un país, Catalunya, que fa bandera de lluitar contra la segregació per raó de llengua a les aules amb un model d'èxit, com és el d'immersió lingüística, en què no es permet elegir la llengua vehicular.
Cal una aposta de forma única, clara i unívoca per un sistema educatiu públic, en què hi tinguin cabuda diferents models pedagògics, deixant de forma progressiva l'actual model que segrega i discrimina. Cal que l'educació deixi de ser considerada un bé de mercat, deixant enrere els copagaments a l'escola pública (matrícula, menjador, llibres...) i els concerts educatius, i fer sostenible el sistema educatiu amb recursos públics.
La República Catalana és l'oportunitat per fer de l'educació l'autèntica eina generadora d'igualtat d'oportunitats (independentment de la família en què hom neixi) i transmissora de valors com la llibertat, la igualtat, la fraternitat, la justícia, el respecte a la diversitat i la democràcia (independentment del sexe o gènere, el color de pell o la religió o que hom prediqui).
ÈRIC GÓMEZ és regidor d'ERC-MES
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.