Però més enllà del cost d'aquesta mena de negocis, el que ens preocupa és el missatge que es dóna de què sense aquest servei es perdrà qualitat assistencial. Això vol dir que algú segueix pensant que la qualitat i l'excel·lència la té la privada. Potser és més confortable, però quan tenim un problema de debò anem a un centre públic. Per alguna cosa deu ser.
I aquest mantra de la qualitat i l'eficiència de la cosa privada es pot aplicar a moltes altres activitats. Però si mirem com acaben moltes empreses veurem que capitalitzen els negocis però socialitzen les pèrdues que gairebé sempre acabem pagant la ciutadania. I només cal que mirem l'escàndol dels rescabalaments de les entitats bancàries per veure clar on han anat a parar una quantitat ingent de diners que no cal dir que haguessin pogut servir per donar aixopluc a mil necessitats de tota la ciutadania.
Així, doncs, hem de cuidar la cosa pública perquè ens pugui oferir un bon servei del qual en puguem gaudir tots i totes i que esdevingui un element essencial de l'equitat i la igualtat de tota la ciutadania.
ROSER CASAMITJANA és portaveu d'ICV-EUiA
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.