No hi ha dubte que els propòsits i les finalitats resulten d'allò més atractiu. Ara cal veure com assolir aquests objectius i com mesurar la seva consecució. Per començar els promotors han proposat un procés de treball conjunt i en xarxa amb una durada de tres anys, que han anomenat Escolanova21, al qual es poden adherir els centres després de superar una enquesta per avaluar el seu estat actual, la seva predisposició, l'interès i fins a una trentena d'indicadors. De moment ,s'hi han apuntat 26 escoles catalanes, cap d'elles del nostre municipi, la qual cosa no deixa de ser curiosa entenent que l'escola pública a Sant Cugat es considera de primera línia. És clar que tampoc en tenim cap que faci tot l'ensenyament en el sistema Escola Viva. Potser ens fan por els canvis i ja ens està be tot com està.
I, mentrestant, el dia a dia de les nostres escoles no pinta massa optimista: el pressupost del 2015 és idèntic al del 2010, s'han fet retallades importants a l'escola pública, continua sense cobrir-se les baixes des del primer dia i un llarg reguitzell de penalitats que no es cansen de posar sobre la taula mestres i ensenyants.
Crec que tots estem d'acord que l'educació és la base i el fonament de la societat; ara cal que pensem quina societat volem, la que transmet coneixements i 'saber' o la que insta a fer pensar, a tenir sentit crític, a qüestionar-se el que és dogma i a aplicar la curiositat per conèixer més i millor el món que ens envolta. Tant de bo ens en sortim!
ROSER CASAMITJANA és portaveu d'ICV-EUiA
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.