És il·lustrador el comentari de la regidora Esther Salat, que parla de 'l’únic servei que li manca a la ciutat'. Des de quan governar és una col·lecció de cromos a completar? O una competició amb les ciutats i pobles de la comarca per veure qui té uns serveis millors? Perquè més enllà de tenir el centre o no tenir-lo, potser el més important és creure’ns el model que apliquem a nivell educatiu; però, em pregunto: creu realment la Generalitat en l'escola inclusiva? Si és així, per què no dota amb més recursos l'escola ordinària per garantir una inclusió com cal i que part de l’alumnat que actualment ha d’assistir a aquests centres pugui cursar els seus estudis en un centre ordinari com qualsevol altre infant? Està clar que hi ha infants que per la gravetat de la seva discapacitat no poden triar on estudiar, tot i que el percentatge d'infants en aquesta situació és molt baix. És necessari, doncs, fer un gran centre d'educació especial? O potser és millor fer-ne de més petits i repartits perquè les famílies no hagin de fer llargs desplaçaments per portar els seus fills i filles a l'escola? I posats a construir-ne de petits, per què no un a cada una de les escoles ja existents? Això i molt més és en resum la escola inclusiva.
En qualsevol cas, digueu-me populista o demagog, però realment ens calia aquest equipament? No nego ni afirmo però crec que actualment ens fan falta molts altres equipaments dins l’àmbit de l’educació, alhora que millorar i adequar les 'infraestructures' actuals.
Espero que aquest cop el concurs sigui equitatiu, i no passi com en tants altres desafortunats casos, on s’ha actuat en contra de la suposada transparència de la qual tant presumeix l’equip de govern de l’Ajuntament. A contracor ens han acostumat a les argúcies legals de convocar concursos públics fets 'ad hoc' per afavorir una fundació concreta i que aquesta en sigui finalment l’adjudicatària, perquè és l’única que compleix els requisits. Pot ser un escàndol, a més a més, si qui guanya el concurs no desplega del tot aquests requisits i contravé, per exemple, ser proveïdor de recursos tal com li exigeix la Llei d’Educació de Catalunya.
Per acabar, desitjo no haver de lamentar en un futur breu que aquesta escola especial es converteixi en un altre cas Hoboken on l’administració pública paga amb diners de tots i uns pocs s’enriqueixen sense risc ni inversió.
SERGI CASBAS és pare, membre de les comissions Grogues i de la Coordinadora d'AMPA de Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.