Es va iniciar fa temps a les zones veïnals properes a ESADE. La solució de l'Ajuntament va ser posar zona verda, la qual cosa no va suposar cap solució sinó que va traslladar el problema a una altra zona: terreny on aparcàvem els pares i mares dels alumnes de l'Avenç. Tot i que les mesures preses per l'Ajuntament han millorat l'aparcament a determinades hores, no ha quedat del tot solucionat.
PROBLEMÀTICA DEL CAMINET DE LA RIERA:
L'Ajuntament vol apostar per una disminució de la contaminació i que els alumnes vagin caminant a l'escola. Hem de tenir en compte que l'escola Avenç no està situada a una zona cèntrica de la ciutat per on els autobusos urbans arriben i circulen sense problemes i permeten acostar alumnes i familiars a les seves respectives escoles. A més, la majoria de pares i mares treballem fora de Sant Cugat i tenim la necessitat d'agafar el cotxe per anar-hi i està clar que aprofitem per portar primer als nens a l'escola. L'alternativa seria que portéssim els alumnes en cotxe fins al carrer de Llaceres, o bé, que agaféssim el transport públic fins aquest mateix carrer per poder travessar caminant el caminet de la riera fins a l'escola. Però aquesta darrera opció, té diverses problemàtiques:
- Els infants més petits no poden travessar el camí sols fins a l'escola, la qual cosa implicaria que els pares i mares hauríem d'aparcar al carrer de Llaceres o proximitats. La quantitat d'aparcaments disponibles, no pot satisfer les necessitats dels centenars de famílies que haurien d'aparcar a hores punta.
- Les condicions del terreny en èpoques de pluges abundants impedeix que alumnes i familiars puguin travessar aquest camí amb normalitat.
- Els alumnes que assisteixen a activitats extraescolars que finalitzen quan ja és fosc, no poden travessar el camí a causa de que no hi ha cap tipus d’enllumenat. L’ajuntament ens havia informat que aquest enllumenat estaria instal·lat per les festes de Nadal, però a dia d’avui continuem a les fosques.
PROBLEMÀTICA DEL CAMÍ DEL CRIST TREBALLADOR:
Suposo que l'Ajuntament disposa de tècnics o enginyers experimentats que, prèviament a l'acció que es va dur a terme aquest estiu, (aixecar tot el paviment asfàltic del camí del Crist Treballador), van presentar un projecte on es van identificar, definir i valorar les possibles intervencions, necessàries per l'arranjament del paviment malmès, es va elaborar un pla de control de qualitat i es va aprovar un pressupost per dur a terme aquesta acció. No soc una entesa en el tema de capes de rodadura, aglomerat asfàltic o fressat, però crec que la solució d'aixecar tot el paviment asfaltat ha estat una mala decisió que ha tingut grans conseqüències:
- Ha generat descontent ciutadà de totes les famílies que portem els nens i nenes a l’escola Avenç.
- Ha empitjorat la circulació.
- Es malmeten les rodes, amortidors, i baixos dels vehicles a causa del mal estat del paviment després de les darreres pluges.
- Diverses persones van haver de ser ateses pel servei d'urgències del CAP a causa de la gran polseguera que aixecaven els cotxes quan passaven pel camí sense asfalt. No sé si a causa d'això, l'Ajuntament va instal·lar un radar perquè els cotxes reduïssin la velocitat, però el veritable problema no és la velocitat, sinó el paviment. Si a dia d'avui no es mullés cada matí el camí, a la velocitat de 20km/h s'aixecaria pols igualment. Tot i que és impossible circular a més de 20-30km/h, a causa del mal estat del terreny.
Sembla ser que existeix un document d'ordenació sobre els terrenys protegits de la Torre Negra on es llegeix clarament: 'La capa de rodadura de les vies on s'admeti la circulació de vehicles podrà ser estabilitzada amb additius, però no podrà estar constituïda per aglomerats, formigó o tractaments superficials amb lligants asfàltics LLEVAT DE LES VIES URBANES QUE JA DISPOSIN D'UN PAVIMENT AMB AQUESTS INGREDIENTS.'
Si es podia haver arranjat l'estat de l'asfalt que ja hi havia, per què l'Ajuntament va decidir treure'l?
Davant de totes aquestes problemàtiques, seguim amb una pila de problemes i cap solució satisfactòria a dia d'avui.
Hem sabut de la iniciativa de l'Ajuntament de:
- Col·locar pilones de fusta als vorals del camí del Crist Treballador per garantir el pas segur dels vianants, per fer més estreta la carretera i forçar la reducció de la velocitat dels vehicles. Els vianants que circulen per aquella zona ho fan normalment per l'interior del bosc, per darrere dels vehicles aparcats als vorals, fins la porta d'entrada que dona al bosc. Crec que és difícil que un cotxe distret sobresurti del caminet, pugi pel voral, (situat majoritàriament a una alçada superior a la del camí), s'endinsi al bosc i atropelli a un vianant. Sí és cert que abans d'arribar a l'escola per la porta d'entrada que dona al bosc, hi ha un petit espai on els vianants caminen pel voral, però on ja estan instal·lades les pilones de fusta. D'altra banda, diria que mai no hi ha hagut cap atropellament en aquesta zona. Si fan més estret el camí, dificultaran la circulació dels cotxes en ambdós sentits i ja no parlem de la circulació dels autobusos. Això sí facilitarà la possibilitat d'accidents. Circular a menys de 20 km/h és bastant difícil i fins ara, mai hi havia hagut cap problema de velocitat ni cap accident degut a velocitats elevades.
- Col·locar pilones de fusta al bosc per evitar l'aparcament. Posar pilones de fusta per evitar que aparquem als vorals no suposa cap millora sinó que empitjora la problemàtica de l'aparcament.
- Pavimentar de nou amb sauló compactat. Ja hem vist que no és una bona solució.
M'han comentat que a les instal·lacions d'ESADE hi ha un pàquing molt gran on els alumnes poden aparcar, però està buit, suposem que per l'elevat cost econòmic. També hem vist que disposen d'autobusos propis. No seria millor que es facilités als alumnes d'aquest centre, l'aparcament al seu propi edifici? i/o fer ús de l'autobús propi de l'empresa? i/o fomentar l'ús del transport públic? La gran majoria d'alumnes són joves, segurament no tenen fills petits i potser encara no treballen. Nosaltres, la majoria de pares i mares dels alumnes de l'Avenç treballem, tenim fills, hem de fer malabars per poder portar o recollir als fills a l'escola a l'hora que toca, i moltes vegades hem d'implicar els avis o d'altres familiars, als que els és difícil agafar el transport públic o anar caminant pel caminet de la riera.
Tinc entès que l'Ajuntament, independentment del grup polític que el lideri, ha de vetllar pels drets dels ciutadans per la qualitat de vida a la ciutat i per la millora en la prestació dels serveis a través de la gestió responsable i eficient dels recursos, transmetent confiança i seguretat.
Sé que el camí d'accés a l'escola forma part de l'àrea protegida del Parc Natural de Collserola, però espero i desitjo que l'Ajuntament posi per davant l'interès i benestar ciutadà, i no pas l'interès paisatgístic.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.