Foto: Octavi Galceran / Retrat d'Octavi Galceran, artista centenari
Inauguració d'exposició: 8 d'abril, a les 18 h.
Octavi Galceran i Peguero neix a Barcelona el 1924. Autodidacta, s'inicia en el dibuix i la pintura durant la seva infància i més tard aprèn l'ofici de l'aquarel·la i de l'oli de la mà del seu pare, Octavi Galceran i Ferrer (1875-1958), fill de Vilanova i la Geltrú. És un fervent amant de la natura, i els paisatges de la Cerdanya i la Garrotxa han estat sempre la seva font d'inspiració.
L'exposició presenta una petita selecció d'aquarel·les de la col·lecció personal de l'artista i família que ensenya la diversitat del paisatge. Octavi Galceran ha representat una diversitat geogràfica íntima, propera a les seves vivències, on el paisatge de muntanya i rural en tenen un presència destacada, tot i que també hi ha una fascinació per la representació de l'aigua, ja siguin rius, llacs, estanys o platges.
Altres inquietuds artístiques i culturals el van portar a la realització de pel·lícules junt Quim Viñolas, Miquel Perelló i Santiago Vilapuig. La fotografia també va ser una passió, i junt Joan Auladell com a company apassionat de la història, van fotografiar moltes masies i espais patrimonials avui dia desapareguts, o formar part de l'associacionisme local, sent un dels socis fundadors del Club Muntanyenc.
Aquesta exposició és un petit homenatge de la seva ciutat a la vessant artística d'aquest artista ja centenari.
Del 8 d'abril al 3 de maig de 2025.
Horari de l'OAC
DATA: Del dimarts 8 d'abril fins al dissabte 3 de maig, 08:00h
LLOC: Ajuntament de Sant Cugat (OAC-Espai Àgora)
ORGANITZA: Ajuntament de Sant Cugat
Lloc: El Siglo Mercantic (av. Rius i Taulet, 120)
Lloc: Seu Associació de Propietaris i Veïns de Valldoreix (Rbla. Mn. Jacint Verdaguer, 18)
Lloc: Casa-Museu Cal Gerrer (c. de Santiago Rusiñol, 60)