Foto: Adobe Stock
Un viatge per la poesia de l'Edat Mitjana fins al Renaixement a través de la polifonia
El cant a dues veus es comença a desenvolupar cap al segle IX al nord de França, a partir del que es va anomenar organum, és a dir, afegir una segona veu al cant gregorià, amb la intenció d'embellir
musicalment la litúrgia. A partir d'aquí es continuen superposant veus i ?ns i tot s'arriba a afegir textos de caràcter amorós-profà sobre un altre de religiós, arribant-se a donar el cas que cada veu té un text diferent, com es pot apreciar al Còdex de Montpeller o al de Las Huelgas, en la forma que s'anomenarà motet. Aquesta és la forma musical que podrem escoltar en aquest programa, algunes són obres anònimes recollides en còdex i cançoners com els ja esmentats, el d'Uppsala o Elvas i altres d'autors coneguts com Juan del Encina, M. Fletxa, J. Brudieu, C. Monteverdi, A. Willaert i F. Guerrero que posen música a poemes de Pere Serafí, Ausiàs March, T. Tasso o G.B. Guarini, entre d'altres.
La programació del 18è Festival Nacional de Poesia es pot consultar en aquest enllaç.
DATA: dissabte, 10/nov/18, 19:30h
LLOC: Escola de música Victòria dels Àngels
ORGANITZA: Aula de cant de l'Escola de música
Lloc: Escola Municipal Victòria dels Àngels i Conservatori de Sant Cugat