La Generalitat engega el procés per construir el túnel d'Horta ferroviari

El conseller Joaquim Nadal, en una visita al perllongament dels FGC a Terrassa

Urbanisme

Publicat el 2/feb/10 per Miquel Herrada

La Generalitat licitarà aquest mes els estudis informatius per construir el túnel d'Horta ferroviari. La nova infraestructura unirà Barcelona i el Vallès a través d'un nou túnel a Collserola. El govern encara no ha decidit si l'entrada vallesana de la línia serà per Cerdanyola o per Sant Cugat, tot i que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), que serveix de full de ruta, prioritza l'opció cerdanyolenca.

El departament de Política Territorial i Obres Públiques licitarà en les properes setmanes tres estudis previs a la construcció del túnel d'Horta ferroviari. El primer se centrarà en la perforació del pas a través de Collserola. També s'encarregarà la redacció d'un estudi sobre les alternatives de connexió des de la boca vallesana per decidir si la millor entrada és per Cerdanyola o per Sant Cugat, abans d'enllaçar amb la Universitat Autònoma (UAB) i de connectar amb l'actual Metro del Vallès. El tercer estudi analitzarà l'entrada a Barcelona de la línia, amb la previsió d'arribar fins a la plaça de les Glòries i de connectar amb la plaça de Catalunya.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, confirma que la Generalitat ja ha iniciat el procés.

Joaquim Nadal

Estem en l'inici del procés que determinarà les característiques del túnel, el seu traçat i l'impacte ambiental.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Política Territorial preveu que el procés serà llarg, d'uns 10 anys. Els estudis informatius estaran redactats en els propers mesos, i posteriorment s'hauran de treure a informació pública a l'espera d'al·legacions i obtenir la declaració d'impacte ambiental. Quan finalitzi el procés, serà el moment de redactar el projecte constructiu i abordar la fase d'execució, que s'allargaria uns anys.

El Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) prioritza el traçat del túnel d'Horta ferroviari amb entrada per Cerdanyola. El document descarta l'opció preferida per l'equip de govern de Sant Cugat, que passava per la prolongació de la línia 7 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pel Tibidabo amb parada a Sant Cugat.

Projecte del Túnel d'horta