Cerdanyola aposta pel Túnel d'Horta ferroviari a diferència de Sant Cugat

Urbanisme

Publicat el 26/nov/07 per Marc Texidó

Cerdanyola aposta per la construcció del túnel d'Horta ferroviari per connectar el Vallès amb Barcelona, tal com apuntava la setmana passada la Generalitat. En canvi, la nostra ciutat aposta per allargar la línia L7 d'Avinguda Tibidabo fins arribar a Sant Cugat.

L'alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, ha donat a conèixer aquesta setmana la seva aposta pel túnel d'Horta ferroviari. Segons Morral, aquesta és una qüestió que afecta tota l'area metropolitana de Barcelona.

Actualment hi ha dues opcions plantejades per unir la comarca amb la capital. Una és la prolongació de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) des d'Avinguda Tibidabo fins al Vallès amb parada a Sant Cugat i amb arribada a Sabadell o Terrassa. D'altra banda, el departament de Política Territorial i Obres Públiques la setmana passada anunciava la possibilitat d'unir Barcelona amb el Vallès amb el túnel d'Horta ferroviari.

La tinenta d'alcalde de Medi Ambient, Marta Subirà, ha explicat que l'opció que proposa la nostra ciutat, allargant la línia de l'Avinguda Tibidabo, seria menys problemàtica i senzilla de realitzar.