Política Territorial veu prioritari el Túnel d'Horta ferroviari per augmentar la capacitat dels FGC

Urbanisme

Publicat el 21/nov/07 per Cristina Martinez

El departament de Política Territorial considera prioritari millorar la freqüència de pas dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al Vallès. Així ho ha destacat el secretari de Mobilitat del govern, Manel Nadal, en declaracions a Ràdio Sant Cugat. Nadal afirma que l'ampliació de la cua de maniobres de plaça de Catalunya augmentarà la capacitat del Metro del Vallès, però afegeix que serà necessari construir el Túnel d'Horta ferroviari per disposar d'una nova connexió entre Barcelona i la nostra comarca.

El número dos del departament de Política Territorial i Obres Públiques ha subratllat a aquesta emissora que és necessària una solució per incrementar la capacitat del Metro del Vallès, que està aprop de col·lapsar-se. La construcció de l'anomenat Túnel d'Horta ferroviari, que oferiria una nova connexió entre Barcelona i la nostra comarca a través de Collserola, és un dels projectes prioritaris del govern. L'equip de govern municipal, de la seva banda, defensa l'opció de prolongar la línia que ara mor a l'Avinguda Tibidabo fins a Sant Cugat, amb una nova estació a la nostra ciutat.

Ara per ara, l'executiu està valorant les diferents opcions de què disposa per millorar la connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès. Per a Nadal, és important evitar el col·lapse de les línies ferroviàries.

Manel Nadal

El govern està estudiant les alternatives. Creiem que és important un túnel per Horta, si completem la millora de la cua de maniobres de plaça Catalunya.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



De moment, però, la Generalitat no ha decidit quin serà el traçat de la nova línia i si aquesta passarà per Sant Cugat o, en canvi, s'aturarà a Cerdanyola.