L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008

Ajuntament i Generalitat es comprometen a buscar vies de connexió entre aquesta estació i la de Renfe de Coll Favà

Urbanisme

Publicat el 13/feb/06 per Ester Castanyer

La futura estació de FGC de Vullpalleres podria estar construïda a principis del 2008, segons ha afirmat el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. L'edifici costarà prop de 7 milions d'euros i donarà servei al nou barri de Vullpalleres però també als barris de l'entorn com Can Magí i Coll Favà. La previsió és que 800.000 viatgers utilitzin anualment aquesta nova estació de la línia de Sabadell.

El projecte de la futura estació de FGC a Vullpalleres ja 'és una realitat que avança de manera imparable'. Així ho ha afirmat el secretari general de Mobilitat del govern català, Manel Nadal, durant la presentació del projecte.

Nadal ha explicat que, un cop el departament de Medi Ambient ha declarat el projecte exempt de declaració d'impacte ambiental, aquest passat divendres ja es va encarregar el projecte constructiu. La previsió és que tots els tràmits i les obres s'allarguin durant uns dos anys, i que, per tant, l'edifici estigui construït cap a febrer del 2008. Escoltem Manel Nadal.

Manel Nadal

Ja s'està redactant el projecte constructiu, i el termini de redacció és de 6 mesos. Un cop redactat s'ha d'aprovar i això ens fa confiar que al desembre puguem licitar i adjudicar les obres, que podrien començar al primer trimestre de 2007 i tenen un termini de 10 mesos.


L'edifici comptarà amb dues andanes laterals que tindran una longitud de 120 metres i una amplada de 5 metres. Totes dues estaran cobertes per mitjà d'una marquesina i comptaran amb un vestíbul cobert d'accés cada una. La connexió entre les dues andanes es farà per mitjà d'un pas inferior també de 5 metres d'amplada. Cal destacar que totes aquestes dependències tindran una única planta per evitar l'impacte visual, i que estaran adaptades per garantir l'accés de les persones amb mobilitat reduïda.

Recordem que aquesta estació, la setena de FGC a la nostra ciutat, s'integrarà dins la línia de Metro del Vallès que uneix Barcelona amb Sabadell. Segons ha remarcat l'alcalde, Lluís Recoder, es tracta d'una estació d'una importància estratègica ja que donarà servei als barris de nou creixement però també als barris més propers de l'entorn i a alguns equipaments de la zona.

Lluís Recoder

És una estació que té una importància estratègica. Donarà servei als nous barris de la ciutat però també a barris pròxims com Coll Favà i Sant Domènech o Can Magí. I a més acostarà el transport públic a alguns equipaments

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El projecte de la futura estació inclou també un 'park and ride' que permeti afavorir l'accés a la zona per mitjà de vehicle privat. A més, Ajuntament i Generalitat han coincidit en la necessitat de buscar mesures, com el transport públic urbà o l'habilitació d'un camí peatonal, que uneixin aquest equipament amb l'estació de Renfe de Coll Favà, ubicada a 500 metres.

Les dues administracions no descarten tampoc, quan les rodalies de Renfe siguin gestionades per la Generalitat, poder construir un intercanviador que passi per fer una estació conjunta tot i que caldrà avaluar els costos econòmics. En aquest sentit, Recoder ha apuntat la possibilitat que l'intercanviador s'arribi a autofinançar per mitjà d'algun acord amb la companyia Renfe.