El Grup de Natura demana que s'elimini la reserva prevista pel Túnel Central ferroviari

El col·lectiu també ha fet al·legacions contra el Vial de Cornisa, el Vial d'Enllaç, Túnel d'Horta, Quart Cinturó i Vial Interpolar

Urbanisme

Publicat el 9/feb/06 per Ester Castanyer

El Grup de Natura del Club Muntanyenc demana al govern català que s'eliminin les reserves previstes per pel Vial de Cornisa, el Vial d'Enllaç i el Túnel d'Horta. El col·lectiu ecologista també s'oposa al Túnel Central ferroviari, que consideren que tindria un impacte negatiu sobre el territori i que aïllaria la zona de Torre Negra respecte Collserola i respecte les zones agrícoles de Cerdanyola. Així ho han manifestat per mitjà de les al·legacions al Pla d'Iinfraestructures del Transport de Catalunya.

Des del Grup de Natura continuen demanant la desafectació del Túnel d'Horta, el Vial d'Enllaç i el Vial de Cornisa. Tot i celebrar les declaracions del conseller d'Obres Públiques i Política Territorial, afirmant que no hi ha un interès a tirar endavant aquest projecte, el col·lectiu ecologista demana que s'elimini ja del planejament.

Els integrants del Grup de Natura tampoc veuen amb bons ulls el projecte del Túnel Central ferroviari, ja que consideren que tindria un fort impacte sobre Collserola malgrat la demanda de l'Ajuntament de Sant Cugat que passi totalment soterrat. Per als ecologistes, aquest projecte deixaria aïllat el sector de la Torre Negra respecte la resta del parc i respecte les zones agrícoles que hi ha anant cap a Cerdanyola.

En les seves al·legacions, aquest col·lectiu demana també la supressió dels projectes del Quart Cinturó i el Vial Interpolar, que segons ell, partirien la Via Verda. En definitiva, demanen que s'elimini tots aquells projectes que suposen una fragmentació o un aïllament del Parc de Collserola, tal i com explica un representant del Grup de Natura, Lluís Llerena.

Lluís Llerena

Pensem que hi ha un consens social i demanem que es treguin les reserves d'aquestes infraestructures i que es planifiqui la mobilitat de tota la zona metropolitana d'una altra manera que no impliqui la fragmentació de Collserola

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Les al·legacions d'aquest grup però, van més enllà i demanen un plantejament més global de la mobilitat a Catalunya, on es tinguin en compte factors com la millora de l'eficàcia de les infraestructures existents o la necessitat d'establir una jerarquia clara de les mateixes i quina ha de ser la seva funció.

Des del Grup de Natura també consideren que cal definir abans el Pla Territorial Metropolità i resoldre els problemes de mobilitat interns de Barcelona abans de buscar noves vies de connexió amb la ciutat comtal. Escoltem Jordi Castelló, del Grup de Natura.

Jordi Castelló

Per justificar un nou accés viari a Barcelona amb vehicle, abans s'ha de preveure quins canvis s'han de fer a la xarxa viària de Barcelona i veure si aquesta xarxa pot absorbir o no més trànsit de vehicles

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Recordem que diverses entitats de la Plataforma Cívica per la Defensa de Collserola també han presentat al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya.