Sant Cugat i Cerdanyola estudien alternatives per reduir l'impacte del Centre Direccional a la mobilitat de la zona

L'Ajuntament busca alternatives després que la Comissió d'Urbanisme de Barcelona hagi aprovat definitivament el projecte

Urbanisme

Publicat el 3/oct/05 per Josep Gimeno

L'Ajuntament de Sant Cugat estudia alternatives per reduir l'impacte sobre la mobilitat que suposarà el projecte del Centre Direccional, un cop ha rebut el vistiplau definitiu de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona. Precisament, aquesta qüestió s'abordarà en l'estudi conjunt que estan fent Sant Cugat i Cerdanyola per ordenar aquest sector.

L'Ajuntament de Sant Cugat continua preocupat per l'impacte que pot suposar per a la ciutat, i sobretot per la carretera de Roquetes, la construcció del Centre Direccional. Per aquest motiu, després que la Comissió d'Urbanisme de Barcelona hagi aprovat definitivament el projecte, desestimant les al·legacions presentades per Sant Cugat, ara el consistori busca altres alternatives per minimitzar l'impacte a la mobilitat.

Així ho ha explicat la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, que avança que l'Ajuntament intentarà impedir que la carretera de Roquetes es converteixi en una via d'accés al Centre Direccional.

Mercè Conesa

Posarem tots els impediments possibles per impedir que la carretera de Roquetes sigui una via d'accés al Centre Direccional.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Aquesta qüestió es tractarà, precisament, en l'estudi que estan treballant Sant Cugat i Cerdanyola per ordenar tot el sector, i on s'han d'analitzar també alternatives a la mobilitat. L'estudi tindrà en compte tots els equipaments que acollirà el Centre Direccional i el futur dipòsit controlat de residus que està previst construir a la zona. Mercè Conesa

Mercè Conesa

Volem estudiar alternatives per reduir l'impacte a la mobilitat que patirà la zona.


Recordem que el Centre Direccional, que ocuparà 340 hectàrees, acollirà el Parc de la Ciència i la Tecnologia, diversos serveis i prop de 3.300 habitatges, 1.200 dels quals seran de protecció oficial. El complex, que es començarà a construir a mitjan de l'any vinent, preveu desviar part del trànsit per la carretera de Roquetes.

Tots els grups polítics, tret d'ICV-EA, van donar suport, en el darrer ple municipal, a la ratificació de les al·legacions al planejament del Centre Direccional de Cerdanyola rebutjades per la Comissió d'Urbanisme. L'objectiu d'aquestes al·legacions era consolidar la carretera de Bellaterra i crear un vial alternatiu per desviar el trànsit de la zona.